Ett inlägg för att hålla en blogg vid liv?!

Fick ett mejl av @PeterRunnestig och insåg att jag inte har den hetaste bloggen i mannaminne. Hinns liksom inte med att skriva här oxå. Men jag gör inte som alla andra och säger att jag tar ett uppehåll. Jag vet ju att förr eller senare så kommer lusten.

Satt igårkväll och funderad på om jag skulle orka åka in med Bianca till Lisebergshallen. Känns som jag gjorde fel val så här i efterhand. Hade varit skönt att sitta och såga lite från läktarhåll. Förmodar att det hade varit Wic-sågningar igår. Vad har hänt med WIC egentligen? Jag kan inte titta på truppen och säga att den är nämnvärt sämre än tidigare år när man varit i toppen jämnt. Är det hungern som saknas hos stöttespelarna. För även WIC har ju levt på sin f.d. fruktade förstafemma.

Nu såg jag ju inte matchen igår men 1 - 7 är inte ok om man skall upp och figtas om ädla medaljer. Ok, det var serielunk och det är i slutspelet det gäller men det är lite enklare att vinna om man faktiskt går till slutspelet.

Man lever minst sagt lite farligt nere i Warberg för tillfället. Jag hoppas det vänder och att slutspelsplatsen bärgas. Det är ju där WIC hör hemma. Speciellt som Aga har ett finger med i spelet.

*********

Sociala medier. Det är ju sjukt kul att följa andra på dessa. Min stora kärlek har blivit Twitter. Följer mina favvo-lag Pixbo och Milan, nyheter (såna där riktiga nyheter och inte Se&Hörs sensationsrubriker). En del kända svenska personer, vänner och annat löst folk. Fantastiskt kul. Och så skönt att få skriva av sig ibland. Har väl 37 followers när jag tittade senast varav ett tiotal inte förstår svenska... så jag skriver blandat svenska, engelska och italienska. Precis vad som faller mig in.

Det bästa med Twitter är att man enkelt bara väljer att sluta följa ngn. Det är ingen stor grej. Känns ju jobbigt på Fejjan att slänga ut vänner. Eller hur?

Blev lite inspirerad av
Ev Bogue, som är  en skrivande journalist baserad i NY eller... ja överallt. Han har gjort det lite till en grej att inte ha nåt hem. Han har en iPhone, en mac air och en ryggsäck med kläder. That's it. Sen åker han runt och bor på tillfälliga boenden. Hotell och annat. Har följt Ev ett tag när han har skickat ut dagliga mejl om sina funderingar kring hur vi lever i dagens värld med facebook, google+ och Twitter. Just nu är det google+ som gäller för Ev om man vill följa honom. Han fick mig nästan att deleta mitt fb-konto. Jag använder det i praktiken aldrig. Har kopplat twitter till fb, så att mina utvalda inlägg hamnar på fb. Där finns det ju lite fler följare... Ångrade mig till slut och behöll fb. Bra sätt att kunna nå långväga vänner.

Milan

...och vad säger man om Arsenal. Vad hände där? Totalt ofarliga. Jag var helt bergsäker på att Arsenal skulle trycka tillbaks Milan och kontra sönder ett slarvigt Milan och så händer det som hände. Sjukt! ...och trots att jag följde matchen på fulstream över 3g-nät, så kunde jag ändå njuta i fulla drag. Stupendo!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback