blaklader-frenzy

Jajemän. Nu var första gårdsstädningen avklarad. Inte allt för påfrestande skall tilläggas i ärlighetens namn. Det var samling 09.00 men som småbarnsförälder är ju det i praktiken på eftermiddagen. Jag var ju uppe redan vid 7... och vi 4 och 2.

Liten samling och genomgång vad som skulle göras. Sopa grus på parkering, lägga slipers på lekplatsen och lite allmänt småplock. Inte jättemycket. Mest socialt snack med nya grannarna.

En sak är åtminstone säker. Man är ju rookie i sådana här sammanhang. Gled ut i slitna jeans och en t-shirt, eftersom jag inte har några arbetskläder. DET hade alla andra. Snickarbyxor högt och lågt. Tragiskt!

Jag vägrar införskaffa det. Men det är ju jag.

Idag är det Pixbos dag. Klubben fyller 30 år och det skall ju firas. På Åby. Kan bli intressant. Lyckades hitta min gamla originaltröja som vi ärvde från A-laget. Den klassiska polkarandiga. Sitter som en smäck på min midja à la oversize! Kan inte tänka mig nåt bättre att ha på mig ikväll.

Alla mina tjejer drog idag. Det lät värre än det var. De åkte till Vetlanda för att träffa syster, kusiner och hela tjottablängen. Det ger mig en betydligt mer behaglig rehab efter kvällens bestyr. Ingen tvååring som vill skruva skruvar i pappas huvud m.a.o. Kan bli en behaglig söndag. Eller inte. Hänger på kvällen.

Walk on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback