Opa... eller varför Grekland ALLTID går vidare.

Jeez... det var länge sen nu. Men så sitter man helt själv ungefär aldrig. Idag är dock the love of my life på bio och after work med hela stimmet. Bella ligger och sussar så där gott som bara hon kan. Goare unge får man leta efter. Bästa korten just nu?


Varför ser det förresten så fantastiskt avslappnat ut när barn sover?

Öhhh... var börjar vi? Innebandyn tog slut för nåt halvår sen. Vi vann serien och åkte ur. Men vi lirar samma serie nästa år. Tror jag. Just nu har jag ingen jättelängtan till plastbandy. Däremot Sommarskolan. Men det är en HELT annan grej. Kul med några rookies på plats med. I år ligger fokus på att ha riktigt kul.

Korpen har dragit igång igen. Nu har vi hunnit avverka en hel racka med matcher. Vi kan väl konstatera att vi är rätt ojämna. Förlust med 1 - 5 och vinst med 9 - 2. Ingen logik och vi kan vara lika svåra att förutse som en vilsen, påtänd A-lagare. Ena stunden är vi helt under isen för att i nästa anfall få till det (även om det är sällan). Kul är det hur som helst. Den REAL-stora truppen räcker dock knappt till med skador, barnbarn!, jobbresor och försovningar (suck Nypon...!!!). Nästa år satsar vi på att dubbla truppen. Trots 14 namn, så har vi lirat med för få gubbar på plan. Och då tog vi ändå in en legend som inte längre ingår i truppen. Vad kan man säga? Det är korpen.

Har numera bytt till Chalmers GK. Har hunnit ta mig runt 1,5 runda. Är grymt sugen att lira mer.

Hade glömt av hur mycket jag gillar en del rap ibland. Jo, faktiskt. Jay-Z:s senaste funkar.
Empire state of mind är grym. Jodå, ni har hört den. soundtrack till Sex and the witty 2 med Sarah Jessica & co. Det är den min kära flickvän betar av ikväll innan drinkarna på krogen. Och här sitter jag i min ensamhet... snyft!

Startade konto på Twitter och insåg att... nä, inte en sak till.


Jag är trött på skiten. MSN är nedlagt. Bloggen går ju sådär numera men Skypen är bra. Har inte så många att skypa med bara.

Såg reklam för nåt program där man följer bröllopsplanerna för vår kronprinsessa... gäsp. Om de visar den där slemmiga hov-skvaller-journalisten med backslick. Johan T. någonting i rutan oxå, så lovar jag att skicka ett brev till regeringen och be dem lägga ner hela skiten. Nä, men jag kanske skall gå ner och handla en officiell bröllops-choklad. Eller inte.

Eurovision. Vilken underhållning däremot! Det finns ingen motsvarighet. Du får skönt fotbollsgung i Frankrike och skumt brajaluktande cirkusakt från bakgatorna i Amsterdam. Vad hade kompositören rökt när han skrev den låten? Vad hade Holländarna rökt när de röstade på den låten? Ofattbart. Jag lär inte missa finalen. Synd på Anna bara. Men det var tufft motstånd. Min favvo var hårdrocksbruttan från Ukraina. Vilken pipa. Jag gillar ju Frankrike oxå och Tyskland. Hör och häpna.

Opa. Hoppsan. What? Varför gillar Europa ett gäng i kris? Medömkan? rädslan för svag euro? Brist på Ouzo? Har vi inte hört den där förut? Jaså, ja det är klart. Det kunde varit värre. Det kunde varit ett gäng folkmusiker från de 1000 sjöarnas land.

Helsinki 2009, brainstorming i schlagerhögkvarteret: -"Vi måsta satan komma med nåt nytt och fräscht. Vi tar och slänger in lite dragspel, ja det gör vi"

Hyvä

Grekland vidare igen. Alltid. Jag tror på mixen otydbart språk, mycket trummor toppat med några slingor från Best of Greece. Ni vet de där instrumenten som använts de senaste 45 åren i Eurovision. De kör sin grej helt enkelt. I don't get it though! OPA!

Ouzo testar vi nåt nytt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback