Debut

Efter klara besked från coach/samordnare-Reichenberg, så var det bara att packa väskan och debutera i division 3. Med ett mejl som klockrent förkunnade: "Om du är sugen på att lira, så åk ner..."

Det kan man ju inte tacka nej till. Så jag äntrade omklädningsrummet och befann mig mitt i ungdomsgården. Jag tror att tre killar inte ens kom upp i min ålder... tillsammans.

Som tur var så släntrade stjärnan in nån kvart innan match. Inga namn.

Vi mötte Lindås, som ligger trea i serien. Kändes som vi hade slagläge, typ Potemkin. Men Dahl styrde upp försvaret och gjorde en av de vackraste uppsnurrningar jag sett i boxplay. Det var värt hela entrépengen. Kul med lite folk på läktarna. Det måste ha spridit sig att jag skulle lira idag... :-)

Jag började rejält knackigt. Inte helt lätt när man lär känna gubbarna i sin femma vid tekningen typ. Men en skön indian hann jag med innan jag började komma in i tempot. Jag fick till och med sprätta in 4 - 2, iofs via Holm som var en av mina wingmans. Tack för den passen Dahl!

Sen började våra ungtuppar att koncentrera sig på allt annat än spelet ett tag. Dommarna framförallt och jag har nog sällan suttit i ett gnälligare bås. Vi släppte upp Lindås till 4 - 4 men vi petade ändå in ett segermål till slut.

Efter matchen var det träning. Efter ca: 20 minuter av den hade jag kramp i ena vaden och även krampkänningar i högerlåret. Sen var baksidorna rätt stela. Jag är inte van att springa i matchtempo. Jag har dessutom fått en axelkaka. Vet inte om det finns nåt sånt men efter en tackling mot en liten benig junior, så har axeln svällt upp. Gör rejält ont. Jag är ju inte direkt purung längre... nu känns det i alla leder och muskler. Tur att det är vila i helgen.

Kommentarer
Postat av: Anders

Äsch vad du klagar över lite värk.

Lite rörelse och blodgenomströmning så är det borta. . . och ålder är ingen faktor i det hela.

;-)

Postat av: Siri

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-10 @ 23:53:48
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback