Träningskläderna oanvända

Har tillbringat nästan en hel vecka på landet med familjen och farsan. Alla problem och tankar om arbetslöshet och annat liksom bara försvinner när man är där uppe. Lira golf, plocka svamp, äta gott, spela kort och bara vara är en helt annan sak där uppe. Helt underbart. Har passat på att lira Sotenäs. Först lirade jag med farsan medan Erika var hemma med Bella. Sen lirade jag med Erika medan farsan var hemma med Bella och ni kan nog gissa er till den tredje kombinationen va? Vi kan väl säga att Bella inte spelade golf...

Världens vackraste dotter!

När vi åkte upp hade vi först inte tänkt stanna så länge men den snabbt ihopräfsade väskan innhöll ändå allt jag behövde. Och som vanligt så var de enda rena plaggen med hem träningskläderna. Men all heder till mig själv som med en dåres envishet ALLTID packar ner dem.

Men själen har fått rejäl träning eller snarare vila.

Det är nog många i Bk Botta Matts som tycker det är tråkigt att den ende matchskribenten inte var närvarande när vi sopade banan med Bana 1. 12 - 0 blev det. Smått otroligt faktiskt. Det lät så otroligt att jag inte ens trodde på Jannes sms. 12 - 0? Vad hände där? Det räddade nog kontraktet för i år även om vi har en match kvar att spela. Men i vanlig ordning så ställer jag min plats som coach till förfogande. Att harva i bottenträsket känns inte som en säker fortsättning i coach-rollen. Vi får se vad fans, sponsorer och framförallt styrelsen säger.

Sotenäs GK är en rätt småtrevlig bana. Jag var bedrövlig första rundan och gjorde rätt mycket misstag andra rundan men ändå fick jag samma poäng. 28. Första rundan hade jag bara lite fler slag. Andra kändes sådär men 91 slag var faktiskt rätt ok. Men ändå långt från mitt hcp. Jag håller på att höja upp mig numera...

Hål 2, som är ett par 5 på 490 meter var rätt signifikativt för min runda. Jag nådde den stora tredelade bunkern vid greenen med mitt andraslag, en trä-4:a. Drivern satt där den skulle men andraslaget trillade alltså ner i bunkern. Illustrerat av bilden nedan.



Det här är mitt tredjeslag och mitt första slag i bunkern. Jag träffar alldeles för mycket sand och bollen tar sig ur bunkern, bara för att rulla ner i den igen några meter längre fram. Humöret är ändå ganska ok. Jag ligger ju bara på tre slag ändå...



Här slår jag fjärdeslaget (det andra i bunkern). Jag träffar bollen lite väl rent och trycker upp bollen i gräskanten av bunkern och bollen studsar rakt ner i bunkern igen. Bara tiondelar efter den här bilden är tagen har jag en helt annan sving. En sving som går från någonstans bakom huvudet och som går rakt ner i sanden. Mitt försök att döda bunkern gick väl sådär men klubban överlevde åtminstone. Jag hann även med ett par väl valda ord som inte tåls att tryckas i detta forum.

Trots att jag var heligt förbannad så blev tredje försöket riktigt bra och jag kunde putta i den 3 decimeter långa putten för boogie och 2 poäng. Det kändes som rena rånet...

Igår (torsdag) fick vi åka hem, så jag hinner åka upp till Strömstad med grabbarna. I helgen är det pokerhelg med vissa golfinslag. Mjölkeröds GK skall få sig en omgång eller två...

Fred ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback