Söndagsmorgon

Sitter i köket och har precis lagt Bella. Erika var ute igår och frågade mig varför jag gick upp så tidigt... Nu var klockan inte mer än 9 men eftersom jag skall hjälpa Reichen att flytta idag, så tyckte jag 9 inte var jättetidigt direkt. Sen ville ju Bella ha ny mat, ny blöja, nytt leende. Man smälter ju varje gång. Av leendet alltså.

Igår spelade vi match två i innebandyn. Högsbo tror jag vi mötte. Ett fotbollsgäng enligt Olausson. Sprang mycket, hårda i kroppen men tekniken med klubban hade mer att önska. Vi hade skrapat ihop 9 utespelare och en keeper. Det räckte. Andra 6 - 5 segern kändes inte lika bra som första men tre poäng. Dommarna (inga namn) lyckades som vanligt få båda lagen missnöjda. Det är lite ett signum för den ena dommaren att just lyckas reta gallfeber på båda lagen. Inte ens när man vinner är man nöjd. Horribla misstag blandas med stabilt dömmande. Man har aldrig någon aning om när nästa misstag kommer. Det är med skräckblandad förtjusning man tittar på dommaren när han blåser i pipan för att se vilket håll och för vad han blåste/inte blåste den här gången.

6 mål, 6 olika målskyttar var ju positivt. Kul att lira! Riktigt roligt. Speciellt som man vinner jämna matcher. Längtar faktiskt redan till nästa match. Lördagkväll 18.30 i Lexby smäller det. Vem har nåt bättre att göra en lördagkväll?

Söndagsmorgon hann bli till eftermiddag innan det här inlägget blev klart. Jag tog en paus i skrivandet och hjälpte Erik och Therese med flytten. Nu lämnas city och ersätts av Mölnlycke. Snart sitter man ensam i kompisskaran i lägenhet. Vi håller ställningarna ett tag till dock.

Anna Anka. Vilket skämt.

Idag är Erika riktigt härligt bakis. Det var inte igår om man säger så... jag njuter i fulla drag. He he he.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback