Hejja-Bejja

Med Bellas kusin Emils egen hälsningsfras till Bella så börjar vi det här inlägget. Det har fastnat lite på hjärnan. Erika släppte jag på centralen tidigare idag. Hon skulle ner till Halmstad och träffa Lenis, en kompis som bor där nere. Det innebär att jag och Bella får hela helgen för oss själva.

Det blev en fika på stan med Malin, Oliver och i ca: 20 sekunder även Peter. Våra närmsta "grannar" i bvc-gruppen käkade lunch på stan och spottade mig på avenyn när jag gled förbi med barnvagnen. Det blev en kaffe på Café Cappuccino. Stället med bästa uteserveringen och den långsammaste personalen. Uteserveringen äger Kungsportsplatsen och en solig dag som den här så kan man inte sitta mycket bättre. Det pratades inte helt oväntat barn mellan mig och Malin, nyblivna föräldrar som vi är... men annat med förståss. Bella och Oliver pratade mest ingenting. Bella satt som vanligt lugnt i mitt knä eller låg i vagnen och luktade på blommo  ...jag menar tittade på folk.

Trots avsaknaden av bandiljärer och vilda tjurar så kändes det ändå lite sagolikt på uteserveringen. Flaggorna vajade i vinden och solen stekte. Underbart.

Nu blir det hemmakväll och eventuellt bad för Bejja.

Milan? Vad händer? Dax att få ordning på ATP-bolaget snart! Släng ut lite hungriga ungtuppar och ta in några mer avdankade mätta och överbelåtna brassar. Betala sen bara lite för mycket och vi är hemma. Trodde aldrig jag skulle säga det här, men snart får jag f-n överge Rossonero.

Jag har hört ett rykte om att Milans Oldboys-lag faktiskt har en medelålder som understiger A-laget med 2,3 år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback