Ogni maledetta domenica

Det är den italienska titeln på filmen Any given sunday. Ni vet fotbollsfilm (amerikans sådan), Al Pacino på högvarv och Cameron Diaz i en av hennes första "vuxna" roller. Grym rulle hur som helst. Nu betyder ju iofs maledetta mer nånting dåligt och idag syftar det på hur jag känner mig efter gårdagens 8-0 seger över Kåhög i ett inte jättesexigt Lexby idrottshall en lördagkväll 18.30.

We love Al.

Segern var ju inget att diskutera men värken i min armbåge efter att ha fått tre Kåhögspelare över mig är lika maledetta som en 135-kilos pillerknaprande linebacker i bröstet. Dessutom landade jag på knät med två Kåhögspelare över mig och jag haltar likt Zebulon Macahan, dock utan skinnfodral med fransar på sidorna och Bowie-kniv modell mindre svärd. Till detta lägger vi till en rejäl känning i sidan. Tror det var en armbåge eller ett knä eller en klubba som kördes in i sidan.

Men allt detta är ju bara självdestruktiv besvikelse efter att ha missat årets öppnaste mål och trots 8 mål framåt inte lämnat ett enda spår i protokollet. Inte ens en 2:a. Tragiskt. Första gången jag varit så besviken efter en storseger. Kändes som jag sprang i ingenmansland och mest fick stå kvar på egen planhalva för att täcka upp för alla andra offensivlystna målhungrande lirare i femman. Inga namn men det är sällan en back aldrig har legat längre ner än centern i en hel match. Jag såg de offensiva möjligheterna lät det från professorn/läkarn. Underbart. Läs: Den här texten dryper av ironi. Ja, allt utan min egen besvikelse då förståss...

Min bättre hälft är fortfarande i Halmstad, så jag och Bella hänger hemma i lyan. Vi skall snart åka ut till kusinen och hans tjejer. Först är det baddax för en skiten Bella Camilla Kristina.

Kan man nåt annat än smälta när man ser det här charmtrollet?


Nu ser vi fram emot veckans träning och nästa fight mot ännu en fullpoängare. Lite av seriefinal faktiskt. När då undrar ni? Lördagkväll givetvis. 17.30 den här gången. I Svingeln.

Hatten av för John i vårt mål igår. Att hålla nollan i division 4 är inte lätt. Han var inte bara bra, han var överbra. Ok, Kåhög hade missat den där detaljen att träna avslut det senaste decenniet. Men ändå. Bra igår var oxå snart 50-taggaren Mats. Det går rykten att styrelsen var ute igår och ville skriva livstidskontrakt. Mats kontrade och sa, skriv ett treårskontrakt istället. Det varar längre... Hur orkar karln?

Kussens skor (Chipie) har fått lite gratis tv-tid i
fritidsresors reklam. Vem behöver en spade när man har en chipie-sko?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback