Pussel

Idag har det varit ett riktigt pusslande med tider. Åkte hemifrån vid 08.45. Till Mandel och sen hem igen vid 14.30. Hemma 14.45. Lämnade av två klänningar till min sambo och konstaterade att jag inte hann packa någon träningsväska. Men eftersom jag hade en lårkaka så tänkte jag att det var väl lika bra.

Mitt samtal med Andblad dagen innan om en eventuell löpning kändes inte så trolig. Sen ringde Andblad. Löpning? Jag konstaterade att jag slutade 19.00 och hade bord bokat på Flying Barrel kl. 20.00.

Det är klart vi skall springa Janne!

Jag lyckades lämna Klubbhuset 18.24. Rask promenad hem och ombyte hemma under tiden som jag hade kvalitetstid med familjen i exakt fyra minuter. Sen bar det av till Skatås. Jag hade i ett svagt ögonblick sagt till Janne att jag skulle vara uppe 18.50. Det kändes svårt. 18.49 stog jag vid startklockan och fick faktiskt vänta på Janne i ett par minuter.

Jag hade satt upp ett annat delmål och det var ganska otroligt men om allt klaffade så hoppades jag vara på Flying barrel 20.15. Därför var varje minut vid startklockan en plåga. Sen skulle dessutom Janne stretcha lite innan vi startade. Men vi sprang 8:an (41 minuter) i prattempo. Sen var det bilen hem. Jag kom hem 19.55 och det kändes tufft att pricka in 20.15. Dusch och ombyte och mer kvalitetstid med familjen (tre minuter den här gången). Sen var jag på väg och hann spurta på 42:an i Eklandabacken. Det sparade många minuter och jag hoppade på Avenyn. 20.14 satt jag och beställde en öl.

Måste säga att jag själv är imponerad över hur jag fick ihop det. Men kanske mest över att jag faktiskt gjorde min första löpning av utlovade 14 de närmsta 4 veckorna. 27 dagar kvar!

Forza Barca!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback