Man vet att maten är god när kocken njutit av maten...

Vi tillbringade helgen som var uppe på landet. Bryggcafeét i Bovallstrand, Sportshopen i Tanumstrand, korvan i Grebbestad. Det var några av sakerna som betades av i helgen. Sen satt vi mest på verandan och njöt av solen, en kall öl och lite grill.

Sämre har man ju haft det.

Vi började på
bryggcaféet. Kan varmt rekommenderas för övrigt. Schysst havsvy och svindyr (men ack så god) mat. Värt varenda liten sekin.



4 tallrikar tänker ni? Vi var faktiskt inte ensamma... även om tröjan ser liiiite för rund ut. Men det var ingenting mot kocken. Caféet öppnade 13.00 och eftersom vi var lite tidiga så tog vi en glass på en av bänkarna vid bryggan bredvid caféet. Där fick vi se kocken och ett par till anställda som laddade för dagens jobb med en liten paus i solen. Det känns som att jag vet vem som provsmakar ALLA rätter på det här stället.



Undrar hur många ringar han har i guide michelin? Jag ser åtminstone två...

Från caféet till verandan på landet. Lugnt och tyst, skogen alldeles vid tomtgränsen. Fåglarna kvittrar, grillen knastrar och Emil, snart 1,5 år, ser till att vi inte får njuta ett dugg. Energizer-Nilsson slår vilken jävla rosa kanin som helst. Med hästlängder!!!

Men jag hann ändå med att drilla min dotter i den sköna konsten att göra en pussmun:



Som ni ser så var det så där med att följa med i lektionerna. Redan. Hur skall det här sluta? Det måste väl vara den där tre veckors-trotsen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback