Radiotysdnad efter seriefinalen...

...kanske inte konstigt när en av de märkligaste matcherna jag spelat slutade med förlust 11 - 14. 14 mål har jag nog aldrig varit med om att släppa in förut. Bara i division 4 tänkte jag för mig själv men dagarna efteråt läste jag att en division 2-match slutade 18 - 16.

Jag hade som min kollega på Klubbhuset,
David Jansson, så väl uttryckt det: ett felkalibrerat vapen. Sällan har jag missat målet så ofta. Jag spelade med en av Sveriges bästa centrar genom tiderna. Axelsson matade ut bollen på kanten där jag stod med uppvriden skottarm och en sprillans ny Unihoc evolight med player blad. Varje gång jag sköt gick tankarna: Skjut lågt, skjut lågt, skjut lågt, genom huvudet på mig. Och mycket riktigt så gick skotten lågt... men oxå snett. Alla lägena, de var väl sådär en 4 - 6 stycken från samma läge, gick nån halvmeter utanför målet och träffade sargen nån decimeter ovanför marken. Till slut kunde jag bara skratta åt det och hoppas att jag korrigerar siktet till nästa match.

Det är redan imorgon mot Guldheden. De ligger trea i serien och vi möter dem på vår hemmaplan Svingeln. Matchen börjar 17.00 och i skrivande stund har vi 9 man + målvakt.

I 11 - 14-matchen så hade vi 10 + 2 någonting men tveksamt om de kan kallas målvakter. Första keepern klev av självmant efter en period. Han hade till sitt försvar feber och tagit med sig en extra målvakt om han inte skulle må bra. Så efter 4 insläppta så klev han av och gjorde plats för nästa keeper. Vad denne keeper hade drabbats av vet jag inte. Kanske var det förvirring, personlighetsklyvning eller bara någon form av koncentrationssvårighet för han sågs prata med publiken på läktaren mer än han räddade bollar.

Till imorgon har vi övertalat Feskarn, Anders Jönsson, att kliva ner från sin forwardsroll till målet igen. Det är ju där han är som bäst.

Min målgaranti höll sig ändå. Till och med jag petade in två bollar till slut trots mitt kantstötta sikte. Målsnittet håller sig alltså men jag borde gjort åtminstone 5 kassar... kan säga att jag är målsugen imorgon igen. Revansch!

Jag får utlova åtminstone ett mål imorgon. Nu är ju dessutom jourhavande poänggörare Bodestig på modemässa i Köpenhamn, så vi andra får ta lite mer målansvar.

Fred ut!

Kommentarer
Postat av: P

"Tysdnanden" fortsätter

2009-02-08 @ 22:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback