Föräldrautbildning - Del 3

Så var det tisdag igen och ny föräldrautbildning. Idag fick vi besök av en psykolog som pratade om hur det är att bli förälder. Hur lite tid man har för sig själv och tillsammans med sin partner. Det är Barntid 100 % i början. Det kanske känns rätt uppenbart men man kommer nog ändå inte inse hur det är att faktiskt allting ändrar sig.

Den 21:e april får vi se...

Psykologen var väldigt psykologisk. Hon pratade så där lugnt och med varm röst, som man gör till små barn ungefär. Och ingen av de 9 närvarande paren kände sig som barnungar utan istället la man huvudet på sne och lyssnade och nickade. Jag kände mig som 5 år igen... Hade det inte varit för de saker som hon pratade om så hade jag gått tillbaks till barnstadiet och det ryckte i tummen några gånger... Jag tittade mig omkring efter snuttefilten oxå.

Nä, skämt åsido. Så illa var det inte. Väldigt bra var det faktiskt. Det är ju en hel del som händer i den här tiden och det är ju bra att få höra det från ett proffs.

Sen hade vi andningsövningar och det skall villigt erkännas att det känns rätt löljigt att sitta mitt emot varandra och andas. In genom näsan ut genom munnen. Simulera värkar och ge massage. Inget jag skulle vilja göra inför publik kanske...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback