Balrog - Warberg

Idag var det tapetsering för hela slanten. Bellas rum blev lite mer färdigställt idag. Nu är det nästan klart faktiskt. Även om vi knappast låter henne flytta hemfrån redan. (läs: vår säng). Hon är ju inte ens en vecka gammal...

Tapetsering och lite kompletterande målning på lister. Lägg till en nymålad barnsäng från morfar och vips, så har man ett rum där man blir helt virrig om man är för länge. Skall vädras ordentligt innan det blir någon som helst inflyttning.

Dagarna går förbi utan att man har så där jättekoll på vad det är för dag. Det var därför lite överraskande när jag såg att det var innebandy på tv. Jag råkade sitta i soffan med Bella utslagen över hela mitt bröst. Zappade lite på tv:n och såg att det var Balrog - Wic.

Jag fullkomligt älskar att titta på innebandyn på tv. Det rena golvet utan linjer gör att man inte missar en detalj. Kameragubbarna på 4:an är riktigt skickliga och det slår mig att jag aldrig tänker att jag missar vart bollen tar vägen. Inte som det var förr när en stackars kameragubbe försökte följa matcherna från typ fem meters avstånd och zoomade in målet när bollen redan varit inne, utkastad av målvakten och det andra laget hade hämtat ut bollen, då det var ett premiärmål för den spelaren... typ. Ja, ni fattar.

Nu var det ju ingen bländande match om man ser till antalet chanser men jag är imponerad över hur effektivt Warberg stängde igen matchen med sitt defensiva spel. Man spelade sitt vanliga försvarsspel, som bygger på en riktigt stor stöttesten. Och den stenen stavas Peter Sjögren. Balrog ägde bollen men ville inte skjuta, kunde inte skjuta igenom täckande Warbergsspelare. Och stenen var en vägg.

Jag fattar inte varför Kimmo blev nominerad för att bli matchens spelare av 4:ans team. Inte att Kimmo var dålig. Nej, han var direkt världsklass men Jimmy Lindblom var ÄNNU bättre. Helt felfri. Vann alla brytningar, spelade inte en farlig passning på hela matchen och det måste vara världens enklaste uppgift att lira ihop med Jimmy. Jag är mäkta imponerad. Han måste ju bli ordinarie i landslaget. Nu!

Kommentatorerna satt och tyckte att Warberg inte kom till alls men hur mycket skapade egentligen Balrog? Jag satt och hoppades på ett Balrogmål för matchens skull men tyvärr kändes det inte som det var riktigt nära den här gången. Synd, för det som stundtals visades upp i senaste matchen var ju riktigt kul innebandy och underhållande för mer än bara innebandyintresserade.

Nu blev det AIK med avslutande profilen Jihde och årets mesta värvare AIK mot regerande mästarna. Kan bli en rätt hyfsad final va?

Känns som Warberg har övertag på målvaktssidan medans AIK vinner centerpositionerna. Backarna är jämna och framåt hänger det på lagens andraformationer. För att förstafemmorna producerar behöver vi nog inte oroa oss för. Men det jag menar är att det kommer vara någon i andrafemmorna som producerar mer än vanligt och ger förstafemmorna lite andrum. Det kan vara en Simon Nilsson eller Kim Nilsson. En Edgar eller varför inte Bult. Det kryllar av profiler i båda lagen. Underbart.

En sak till om kommentatorerna. Kan de inte berätta lite mer om varför spelet ser ut som det gör. Att Warberg styrde ut Balrog dit de inte ville komma och täckte upp de farliga spelarna. Hur Balrog låste Warbergs förstafemma och varför Warberg, när de är under press, kan lyfta långboll på långboll och vinna VARENDA boll i hörnen. Det måste ju vara hur frustrerande som helst att försöka pressa på Warberg när man ligger under och så kommer det ännu en långboll. Man hinner inte pressa på och tvinga fram dåliga uppspel som kan vändas till kontringar. Och nog fan plockas dessutom långbollarna upp vareviga gång av en Warbergsspelare. Hur mycket långbollande körs det på träningarna egentligen i Varberg undrar man ju. De borde få betala lägre hallhyra då de aldrig använder mittplan. Kanske nåt för Wille att ta upp med kommunen?

Och jag är inte förvånad att det inte var någon "slutspelsbandy". Alltså lite hårdare spel. Det finns ingen i Warberg som smäller på i onödan. De tar stryk och ger aldrig igen. De slår sina långbollar och då är det stört omöjligt att trycka dit. Imponerande. Lite trist men så effektivt. För när det är powerplay så smäller det allt som oftast.

Jag kommer sitta bänkad i tv-soffan när finalen går. Var så säkra. Och Bella kommer sova på mitt bröst då med.

Om jag skall tippa så hoppas jag Niklas får avrunda sin fantastiska säsong med en seger. Jag säger 6 - 5 till AIK.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har slarvat med surfandet ett tag, så grattis!

//Fischer

2009-04-11 @ 00:44:06
Postat av: Zellén

Thanx! Och lycka till i Globen! Jag håller på er!

2009-04-11 @ 12:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback