Knakelibrak i en 34-årig ryggrad

Så var ytterligare ett bevis på den försvinnande ungdomen ett faktum. En söndag i supersoffan, följt av en löprunda, satte tydligen sina spår. I dagens golfrunda, så hände det som inte får hända, redan på andra hålet. Ett inspel på 120 meter blev till en rejält smärtsam upplevelse. Nånstans i tillslaget sa det KNAK i ryggen och skottet satt så där fegt i ryggen. Kul!

Kunde det inte hänt på typ 17:e istället? Soligt, 18-19 grader och en riktigt fin bana. Snacka om antiklimax. Jag försökte ändå spela hål 3 och 4 och lyckades med en riktig gubbasving och noll rörelse i ryggen med en dubbelboogie på 3:an och ett par på 4:an. Sen på 5:e tee, så kunde jag inte ens nå ner till bollen på utslaget och insåg det oundvikliga. Bara att inse att man gick från hcp-sänkare till åskådare. Ändå hade jag värmt upp med 10 slag och hunnit in på andra hålet innan det small till. Jag fick ändå njuta av vädret och halvtaskig golf från mina vänner. 2 ggr 26 poäng var väl inte jätteimponerande.

Nu sitter jag här med en rygg lika stel som ett järnspett, men lika fragil som äggskal. Jobbig kombo!

Innebandy då?
Jag har fortfarande inte, två matcher in på SSL, sett en enda match i år. Nu när jag inte lirar/tränar själv, så har intresset minskat markant. Men jag längtar redan efter första hemmamatchen för Pixbo. Jag längtar ner till stämningen i Lisebergshallen. Jag tycker det är imponerande av det unga manskapet att prestera en bortaseger mot Strovreta. Det känns som att när de "gamla" profilerna/stjärnorna försvunnit, så känner alla enskilda spelare att just de har chansen och konkurrensen ökade nog 20 - 30 % bara på grund av alla spelartapp som varit. Som sagt. Mycket intressant att följa det "nya" Pixbo. Det blir nog inte mer än 6 - 7:e plats om jag får gissa men kommer man så högt har man gjort det bra tycker jag. Går det däremot snett, så kan det innebära en jobbig kamp kring slutspels- och nedflyttningssträcken. Så liten är skillnaden bland lagen från plats 3 - 4 och neråt.

Vill verkligen se mina nya vänner i Lindome någon match oxå. Koppen har ju fått storhetsvansinne och 9 - 1 mot en av favoriterna efter två perioder är ju magiskt. När är nästa fight Koppen?

Samma med mitt gamla lag, nu under Rogers ledning. IBF började ju stabilt. Måste titta till dem oxå. Får hoppas att Roger kan fixa in mig... jag har ju fortfarande kontrakt. Ett fett sådant... så en biljett kanske man kan få.

Kommentarer
Postat av: Koppen

Lisebergshallen Stämmmmmning. Hahahaha, skön Ironi där.





Vi lirar borta på söndag. Sen möter vi Marstrand hemma lördagen efter. Men jag rekomenderar dig att komma ner nån fredagsmatch. Då är stämmmmmningen hög i hallen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback