Reklam, skriverier och videoband

...är oxå en rubrik. Jag började tänka på reklam och hur jag stör mig på banala missar som får mig att helt glömma tanken bakom reklamen. Jag tror jag pratat om det här tidigare, men jag känner att jag måste lätta mitt hjärta. Efter att ha plitat dit "skriverier" oxå, så slank "och videoband" med av bara farten. Kan det ha något att göra med en av mina favoritskådespelerskor? Ms McDowell var min tonårsförälskelse. Jag var lite lätt fascinerad av hennes skönhet.



Mina f.d. lagkompisar i IBF skulle ha sagt nåt i stil med: -Vilken skata, eller: -Men hon är ju skitgammal. Jo visst, men det är ju jag med...

Skriverier är väl samlingsordet på vad jag vill syssla med i någon form. Jag vill kunna försörja mig på att skriva. Om min jakt på jobb tar mig någonstans in i skribenternas värld, så skulle jag bli en lycklig människa.

Men tillbaks till reklamen. Visst är det störande när det görs rejäla missar i en annars smart reklamsnutt. Tycker ni inte?



Ta reklamen för Treo till exempel, som har gått rätt länge på diverse reklamtv-kanaler. Själva idén är underbar. En liten unge som härmar bruset när en tablett läggs i ett glas vatten, då hans farsa lyckas strula till det på alla möjliga sätt. Ni har garanterat sett den. Men har ni tänkte på vilka idiotiska missar som gjorts?

1. När den lille sonen står med datasladden i näven och man skall tro att pappans jobb på datorn gått förlorat. Men då kanske inte ungen skall stå med skärm-kabeln i näven utan nätsladden... För skärm-kabeln är ju såååå svår att stoppa in igen. Men reklamkillarna och tjejerna tror väl att skärmen är datorn kanske.

2. När det fastnar tång och annat i propellern, så försöker pappan dra igång motorn igen. Men hur många motorer startar man där propellern snurrar? Man drar igång motorn och sen lägger man i växeln och då snurrar propellern.

Detaljer detaljer, men jag stör mig på dem. Hur svårt kan det va att ha koll på de här grejorna? Och varför får inte jag sitta och komma på roliga reklamsnuttar? Ren och skär avundsjuka. Jag lovar!!!

...och där tog Milan ledningen mot Zürich. Sheva gör det han kan. Mål. Fan va skönt. Håll det här nu. Jobbigt att följa på texttv bara. Varför missade de champions league?

Och du... om ni tycker jag är omständig och petnoga när det gäller detaljer i en reklamsnutt så kolla det här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ok, du har en del fritid ja...

2008-10-02 @ 22:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback