Mihu eller miffo?

Ni som kan er innebandy vet att Mihu är smeknamnet på vad vissa menar är den bäste innebandyspelaren genom tiderna. Mika Kohonen är bra, förbannat bra men världens bäste är han knappast. Efter att ha växt upp med Aga och lirat i samma lina som Hellgård, så vet jag åtminstone två som är bättre än Mihu.

Rätt trist tillställning på 4:an sport ikväll. Vreta kunde inte rubba mästarna. Men som jag sagt så många gånger förr: vem kan det, med Sjögren i målet. WIC hade kunnat lira med 4 juniorbackar och ändå vinna. Det känns så vissa matcher.

Underhållningen i matchen Pixbo - Balrog var betydligt bättre tyckte jag. Fick hjälpa Koppen att sätta betyg för innebandymagazinet. Jag försökte koncentrera mig på Balrogs manskap men ändå stod det att Berg och Hillborg inte spelade sista perioden. Jag glömde nämna för Koppen att dessa gjorde nåt byte var i tredje perran. Förut har jag bara sågat all betygsättning men nu när man själv sätter betygen, så märker man hur klurigt det kan vara. Jag och Koppen hade definitivt olika uppfattningar om en hel del spelare. Så blir det väl när man har olika stora förväntningar på spelare.

Kul att se Micke Karlsson, Blomberg & co när de hade som mest flyt. Då går det undan. Kul oxå att se Runne, Emil och Sallén trycka ner Balrog i egen zon i början av matchen. De spelade riktigt bra tyckte jag. Sen fick de ändå sitta sista perioden. Rätt eller fel kan väl diskuteras men när man vänder 2 - 5 till 8 - 5, så är det svårt att tala mot Vidar. Bra agerat för att vända matchbilden. Det blir väl en 5:a i coachning då... som jag lovade honom innan matchen.

Min interna vadslagning kring tv-matcherna med Daniel "Bobby" Johansson går vidare. Ingen lyckades pricka in resultatet idag heller. (vi får tippa två matcher var). Bobby hade 4 - 7 och 4 - 6 medan jag hade 5 - 5 och 6 - 4. Inte ens nära...

Var förresten med Bobby på ica uppe i Lunden ikväll innan matchen, och blev påhoppad av Belgiska pralinboden igen. Där i en av de trånga gångarna stod det en hylla fylld av choklad från BP. Jag kan inte gå någonstans längre utan BP:s närvaro. Sjukt!

Nä nu är det natten.

Fred ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback