Jag dödar

Ibland kan man inte lägga bort en bok. En sådan har jag hittat nu. Jag strövade på avenyn för nån vecka sen och hade en kvart över. Så jag trillade in på Wettergrens och "browsade" bokhyllorna med lite slöa ögon och där stod en rödskrikig pocket som talade till mig. Med stora bokstäver stod det Giorgio Faletti på omslaget. Titeln: Jag dödar. Det var garanterat namnet, som gjorde mig intresserad, då det var italienskt. Jag vände på boken och läste lite om den. I den korta informationen stod det att Faletti hade med denna bok, hans debutroman, tagit Italien med storm och sålt 3,5 miljoner ex. Han hade blivit riktigt stor och det är redan bestämt att den skall filmatiseras.



Så sagt och gjort, jag hostade upp några slantar och gick vidare.

Nu är jag lite mer än halvvägs genom boken och jag kan bara säga att den är riktigt bra. Gillar du milennium-serien, så gillar du den här. Nu hoppas jag bara att slutet håller lika hög klass som hittills.

Klicka på boken om du vill hitta lite mer info om den... en grym julklapp om inte annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback