Beredd på kross... Ronaldo-kross.

Alla försöker skriva upp Sveriges chanser, med tanke på att vi alltid är bäst när vi är som mest underlägsna. Jag håller inte med. Jag tror vi får toktorsk idag. Vi har ett gäng stabila spelare som alla kommer kämpa för att hålla ihop spelet. Sen hoppas (väl) hela Sverige och framförallt Lasse Lagerbäck på att Zlatan skall blixtra till. Jag tror det blir som vanligt. Zlatan kommer stå och gnälla när bollarna haglar in från egen planhalva, eller när han lämnas ensam uppe i fiendeland medan Ronaldo & Co spelar strandfotboll kring det svenska målet. Att spela med Inter hela tiden och sen helt plötsligt husera i svenska landslaget måste ju kännas som gå från att lira fotboll med klasskompisarna på gymnasiet till att lira med 2 - 4-åringarna på dagiset bredvid. Klasskillnad minst sagt.

Om jag får tippa, så blir det 3 - 1 till Portugal.

Satt imorse och fastnade framför Stjärnor på Is. Eller skall vi döpa det till Gynning och Bergs ego-tripp? Jag vet inte... men det hela känns som en dålig kopia på Let's dance. Några fler dommare, som blir avbrutna mitt i bedömningarna av redan nämnda programledare... lite patetiskt. Men ändå kul att se alla bambis på hal is. Om du har stått på ett par grillor, så vet du hur svårt det är med balansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback