Ankbröst smakar mumma

Fick ett samtal från kusinen idag. Han undrade om vi skulle ta en middag. Jag hade hjälpt till med lite texter till en hemsida och han ville bjuda igen. Vi satt och pratade gamla minnen från släktens stora spagettimiddagar. Det är verkligen något som etsat sig fast i minnet. En massa släktingar, Mormor och hennes syster som stod och vevade i grytorna och så en massa kusiner att leka med. Det var verkligen helt fantastiskt. När vi hade middagarna hos mormor i majorna, så fanns det en linbana nedanför huset, och där var vi alltid och åkte lite efter maten. Men bäst var ändå pastan.

Jag har själv lärt mig hur man gör den, men det är inte lika bra som mormors... men så har jag bara försökt laga den två - tre gånger. Men även om jag inte är fulländad på "mormors spagetti", så är den ändå gudomligt god. Och så skall man dricka gul dricka till. ALLTID! Fanta, Loranga eller något annat gult spelar inte jättestor roll. Men det skall vara gul dricka.

Jag har två hönor i frysen nu. Man kokar tomatsåsen på just höna. Så snart får jag dra igång ett kok.

Jag fick ett samtal idag från ett konsultbolag. Jag hade sökt en tjänst där. Det var bara det att jag inte kom ihåg vad jag sökt och jag hittade ingenstans bland mail och annat om vad jag faktiskt sökt. Lite pinsamt... men jag körde den vanliga Jag-kommer-inte-ihåg-ditt-namn-men-om-jag-inte-nämner-det-nån-gång-så-kommer-jag-undan-med-det. Och det verkade funka. De ville ha in mig på en intervju. Min profil var intressant men de kunde inte ta in någon just nu för situationen på Volvo. Vi vår väl se om de hör av sig igen framöver.

Imorgon är det roadtrip med farsan. Vi skall upp till landet och hämta en bil, ta en golfrunda och fixa lite på stugan. Hoppas att vädret håller sig som idag. Sotenäs GK skall få sig en match.

Jag och kusinen hamnade till slut på Caleo. Morbror hänger där allt som oftast, så kusinen var bundis med personalen. Skall ni dit och käka, så kan jag rekommendera ankbröstet. Det var riktigt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback