Stilpolisen rycker in igen

Jag såg en gammal dam på stan i vita piratbyxor. Det vill säga vita jeans som var trekvartslånga. Ett rött tunt skärp och en blus i någon blå nyans. Tänk om alla "tanter" kunde vara så stiliga. Stilpolisen säger: -"Mmmm... det funkar".

Däremot såg jag ett ungt par i 25-årsåldern, som matchade varandra oerhört bra. De kom från Lasse på Heden, en känd korvkiosk i hörnet på, ja just det: Heden. Tyvärr matchade de varandra på så sätt att båda såg ut som lodisar, bums, stilistiskt mindre välutvecklade människor. Tjejen hade träningsbyxor som var två storlekar för stora, en uttvättad t-shirt som var oformbar och håret något rufsigt.

Träningsbyxor kan faktiskt se ok ut om de
1. Är av rätt storlek.
2. Bärs av någon som faktiskt sportar och inte bara för att de är sköna i tv-soffan.

Han hade camouflagebyxor (nej, nej, nej), och en gräll gul t-shirt med något "bumber sticker-meddelande" tryckt på bröstet. Oerhört lamt. Jag kan inte komma ihåg vad det stog, då jag vek bort anisktet för att slippa se denna ohyggliga modeuppenbarelse. Håret var påskaktigt (läs: risigt) och långt och dessutom ihopbuntat baktill i en mycket slapp tofs . Ouch!

Klistermärken i stil med: "Tjejer kör som hönor" och annat är så osexigt och helt utan stil att man vill börja gråta. Det finns en anledning till att jag inte kör raggarbil.

Stilpolisen säger: -"Har man ingen smak borde man bli utvisad till Österrike."

Kommentarer
Postat av: Marcusrebekka

You will be hearing from me soon. Thanks


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback