Torsk på Dalen

Jaha... där fick man det tipset uppstoppat i näsan. 3 - 0 i matcher till rödrävarna kan det mycket väl bli... men inte i detta slutspelet. Efter en målrik match, åtminstone i det egna målet, så krävs det bättring från Wallenstammarna. Men 3 - 9 eller förlust på straffar spelar ju i och för sig mindre roll i slutprotokollet. Det är 1 - 1 i matcher hur som helst. Jag är grymt besviken att jag inte får se match tre, då jag sitter i en bil på väg upp till snön.

AIK har 2 - 0 i matcher och min föraning om en skräll av Falun var på gång verkar inte stämma den heller. Storvreta tar två raka och Warberg förlorar en match, så har jag åtminstone fått in två av mina tips. Sen skall man inte ropa hej förrän den obscent tjocka amerikanska damen har sjungit. Men ändå...

Så trött på alla artiklar om att Zlatan är besviken. Han blev utbytt, han blev sur för det.... so what?

Såg inte bandyfinalen i år heller...

Inte ens damfinalen.

Hoppas verkligen att mer än 444 åskådare tar sig ner till match 3 mot Dalen. Hur kan det vara så lite åskådare på en kvartsfinal. Det är ju inte direkt en uppsjö av slutspelsmatcher att titta på för innebandyintresserade i Göteborg. Kan problemet vara andra sporters slutspel, dålig marknadsföring eller har Pixbo inte mer intresserade åskådare? Har man gått ut till de egna medlemmarna på något sätt. Där borde det finnas intresserade i överflöd eller? Jag blev chockad när det var så få åskådare. Hörde att damerna hade mer på söndagen.

Kommentarer
Postat av: Göteborgaren

Damerna har länge haft häng på toppen i tabellen och slutade trea i serien. Herrarna har gått trögt, bytt tränarstab och dessutom slutade man bara fyra i serien. Klart som korvspat att damerna ska ha (och har) fler supportrar på läktarplats. Det är bara framgång på plan som lockar oss till hallen. Torskar man dessutom mot Dalen borta så stannar man hellre hemma och kolla på Storvreta-Täby på tv på torsdag. Det är en mer underhållande match där bägge lagen är bättre än Pixbo. Pixbo behöver några mer profiler som bjuder motståndaren på en och annan fint. När Jihde lirade bjöds det ständigt på finter, luriga skott och snygga anfall. Nu är det bara kriga och kämpa i Pixbo och det går inte hem hos oss i publiken. Vill se finess och skönlir. Quist är en stor profil men han är känd för att vara världens stabilaste back. Men man går ju itne kollar på innebandy för att se hur bra ett lag kan försvara sig. Framförallt inte i ett slutspel. Nä, den dagen Pixbo bestämmer sig för att göra fler mål är motståndaren och inte färre en motståndaren, den dagen kommer publiken till hallen. Precis som på Jihde's tid under guldåren.

2008-03-18 @ 17:25:26
Postat av: Zellén

Så det är så många som har TV4 Sport alltså... :-)
Håller med dig. En tv-sändning med de lagen kan locka mer faktiskt... om man inte är riktig PW-supporter då förståss.

2008-03-18 @ 17:31:59
Postat av: Erra

Anklaga mig inte för att vara riktig PW-supporter, men jag var där...

2008-03-19 @ 11:27:57
Postat av: Koppen

Erra e överallt. precis som han var när han vaktade kassen.

2008-03-19 @ 18:58:18
Postat av: Göteborgaren

Till Erra: På damernas eller? ;)

2008-03-19 @ 19:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback