Gli Azzurri lyfter...

Ikväll är det äntligen dax. Det som kallas dödens grupp (det måste ju alltid finnas en sådan) består av Italien, Frankrike, Holland och Rumänien. En helt öppen historia. Inte många har koll på Rumänien men de vann sin kvalgrupp före Holland. Oavgjort mot Holländarna på bortaplan och en 1 - 0 seger hemma. Adrian Mutu och Christian Chivu är ju bekanta för oss som följer Italienska ligan. De har ett starkt lag. Har de stäm så kan de mycket väl plocka hem gruppen. Holland vet man ju aldrig hur de artar sig. Italien gnetar sig ofta genom gruppen och klarar sig precis vidare bara för att gå hela vägen. Frankrike har stundtals världsmästarspel men ibland strular de till det. Som sagt. Ruggigt svårtippat.

Kvällens match mot Holland är helt omöjlig att tippa. Hjärtat säger 2 - 0 till Italien men på ett tips jag varit med på står det kryss. Ska bli kul att se Di Natale ihop med Toni. Sen hoppas jag att inte Matrix (Materazzi) lirar. Då kan ett rött kort dyka upp när som helst. Det kan stjälpa ett helt gruppspel. Vi får se vad herr Donadoni gör... Jag kommer sitta som klistrad ikväll. Det är säkert!

Tittade på Tyskarna igår. Såg som vanligt imponerande stabilt ut. Vilken anfallsuppsättning de har. Och Ballack har klivit fram ytterligare efter att ha drillats i Premier league. Tror att alla storstjärnor mår bra av att ha testat på flera av de stora ligorna (Engelska, Spanska, Tyska, Italienska). Se på Ronaldinho (Franska, Spanska) t. ex.

På mitt tips hade jag för övrigt trott på kryss i Schweiz - Tjeckien. Övriga resultat är med så här långt. Ikväll tror jag alltså på Frankrike och kryss mellan Holländarna och Italienarna. Imorgon tror jag kryss för Sverige och Spanien-seger över Ryssland. (Även om jag hoppas att det lossnar för Svenska målskyttet och Zlatan på bästa humör.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback