Järfälla suger

Många tippade Järfälla som ett bottenlag. Efter att ha hört kommentarerna från diverse innebandykännare och själv sett dem (endast i Båstad iofs) så verkar det tyvärr som publiklaget går mot en riktigt dålig säsong. Om de trillar ur högsta serien så tror jag inte många kommer sakna dem. Men det är såpass jämnt i botten så alla har fortfarande chansen att rädda säsongen. Vi får se vad som händer med Spiders.

Sprang åttan igår och Syd-sydvästman kom aldrig till start. Krånglande vader var bortförklaringen och som vi alla vet så är detta en mycket vanlig skada så här bara nån vecka efter nyår... vi hoppas på Johan lagom till starten av årets korpserie. Jag och Abu-dabi-Janne däremot sprang runt banan med ett leende på läpparna. Första fem kilometrarna var det prattempo, dvs vi kunde hålla en konversation igång till och från. Själva löparspåret var inte det bästa. Det var fullt av is och knappt något synbart grus någonstans. Vi fick hålla till i utkanten på spåret där det var minst is men halt var det. Mot slutet blev det lite bättre och prattempot övergick i målmedveten ökning och andfåddhet. Första fem gick på 25 minuter men i mål spurtade vi efter 38.47. Helt ok med tanke på underlaget. Jag var väldigt nära att ge upp några gånger när Abu-Dabi-Janne gled fram på lätta fötter men jag gav mig fan på att ta rygg ända in i mål.

Den befarade träningsvärken har inte blivit så mycket värre. Antagligen har Giths mördarpass gett lite grundstyrka som har lämnat några små spår av styrka kvar... skönt det! Nu har julångesten med träningsovillighet som största synd dämpats något. Det kanske kan gå att bada utan tröja på sig i sommar oxå... :-)

Pato gör snart debut i serie A. Han har sjuka förväntningar på sig. Jag hoppas man ger 18-åringen lite tid på sig att visa vad han går för. Av det jag läst i Gazzettan så har han varit fantastisk på träningarna och hyllats av både Ancelotti och spelarna. Men träning är en sak och serien en annan.

Kommentarer
Postat av: Balderalicia

Great site!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback