Edsbyn - Villa, 18 - 2

Har ni tänkt på att det var länge sen man fick se ett reportage på sporten om innebandy där man presenterar sporten som att den är en korpsport och att det är mycket farliga ögonskador. Vi har kommit en bit på vägen helt klart. Det haglade kommentarer om att innebandy är en sport för idrottsmän som inte lyckats i fotboll eller hockey. Fråga hockey-folk om vad som är den största faran för ungdomshockeyn idag, så får vi se vad de säger...

Nu gillar jag hockeyn men kostnad + den tidiga hårdsatsningen håller allt mer lata ungdomar borta.

Och när Sverige slår någon B-nation i innebandy-VM med 22-3 så tycker alla sporttyckare att nivån är ju kass och det är inget mästerskap. Vad skall då bandyn hävda? Hur många länder gör upp om VM? När serietvåan slår seriesjuan med 18 - 2 i Sverige. När tappar sponsorerna och publiken intresset då? När alla blivande tv-chefer som växt upp på 80- och 90-talet blivit tillsatta. Vilka sporter kommer de att prioritera då? Kommer bandyn få så mycket "istid" som de har nu? Jag skulle vilja se ett reportage på tv-sporten om hur kalkon det är med 18 - 2 i högsta serien för herrar. Det enda som sas i reportaget var att det var rekord. Ja tjena... rekord i daltande med en sport som är på kraftig nergång? Eller? ...och finns det ens någon B-grupp i Bandy-VM? Hur många nationer spelar? Någon som vet... jag orkar inte googla...

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Om du har fantasi så försök gissa vad bilden i min blogg föreställer! Ingen har gissat rätt än! :)

Postat av: Zellén

till Maria Vuitton!
Utan att titta, ja ens gå in på din blogg, så gissar jag på att bilden föreställer en bandyspelare? ...för det är väl därför jag får din kommentar på detta inlägg?!?

2008-01-24 @ 18:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback