Skrivlusten tillbaka!

Det har varit blekt med inlägg senaste veckorna. Ovissheten med arbete och semester har en viss påverkan på skrivlusten helt klart. Nu är jag inte klar med att hitta jobb än, och det kan ta ett tag med rådande omständigheter, men suget att skriva ner några ord då och då har definitivt ökat igen.

Jag var på Hornbach för 4 dagar sen och skulle titta på ramar. Jag och Erika handlade tre tavlor i Thailand och de togs hem ihoprullade i ett plaströr som handbagage. Jag har varit på jakt efter spännramar och att få dem uppramade eller uppspända snarare. Mitt första samtal gick till Gallerix och där var svaret att tre tavlor på ca: 1 x 1 meter kostar i runda slängar 4500. Tack men nej tack.

Nästa samtal gick till någon mindre gallerist i Lunden och där sjönk priset till lite över 3000. Trodde hon. Jag kände att när de tre tavlorna gick på 1500 tillsammans, så ville jag inte lägga det dubbla på att spänna upp dem på en träram. Jakten gick vidare... hence Hornbach. Vi tänkte köpa virke och snickra ihop ramarna själva men 30 meter in i Hornbachs lokal, så uppenbarade sig ramavdelningen. Där ställde jag av ren nyfikenhet frågan vad färdiga ramar skulle kosta. Svaret blev 870 kronor för alla tre och två dagar senare hade min beställning anläng och låg hemma på matsalsbordet.

Nu återstår "bara" det lite pilliga jobbet att häfta upp de inte spikraka dukarna på ramarna. Kan bli en utmaning men för 870 spänn kan jag faktiskt leva med något skeva tavlor. Häftapparaten är inlånad från farsan och tålamodet likaså... det kan nog bli något det här!

En diskmaskin är en diskmaskin är en diskmaskin. Suck. Vår diskmaskin, av typen bänkdiskmaskin, krånglar i vanlig ordning. Den funkar några gånger, sen måste den vila i två veckor bara för att fungera helt plötsligt igen. Mycket märkligt. Men kanske inte ändå. Jag inser ju att något behöver ränsas ut men jag är livrädd att om jag kopplar loss något så kommer hela köket ligga under vatten inom kort. Jag har till och med ringt en kompis kompis som är rörmokare men han avbokade vår planerade randevouz idag, då han hade lite mycket att göra. Återstår att se om det räcker att skruva åt en slang eller slänga hela skiten och inhandla en ny fräsch husslav.

Just nu i skrivande stund tänkte jag också få tummen ur och faktiskt betala in min övergång från Pixbo IBF till IBK Göteborg. Vem fan hade trott att jag skulle lira i RBK. Inte jag åtminstone. Det var ju ett av mina favorit-hatlag på den tiden det begav sig. Innan nyår måste övergången skickats in till förbundet. Jag missar seriefinalen i helgen mot Frölunda men sen är jag åtminstone spelklar. Sen återstår det att se hur bra baksidan håller. Rehaben och löpningen får underhållas i december.

Kommentarer
Postat av: Koppen

RBK? Vad fan, käkade du piller i Thailand?

2008-12-16 @ 13:53:16
Postat av: Anonym

Rbk, IBK Göteborg... Same same but different.

2008-12-16 @ 21:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback