InnebandyVM

Det är ändå rätt skönt att kunna se matcher från VM trots att man inte är på plats i Ostrava eller Prag. Tv4 Sport är rätt gött att ha. Jag såg Sverige - Tjeckien häromdagen och trots alla skriverier om att det var jättestämning och Tjeckerna inte är så dåliga, så såg jag tre poäng till Sverige. Inte mer, inte mindre.

Förstakedjan med Jihde, Djurling, K-J är väl den som levde upp till förväntningarna mest. Sen syns det lång väg att de känner förtroendet från tränarna och vet att de får lira hur det än går. En given förstafemma helt enkelt. När Quist gör comeback, så kommer de bli ännu giftigare.

Warbergsfemman med Calebsson hade det rejält trögt. Det var väldigt många bortslagna bollar från backparet och jag tror inte att de är speciellt nöjda. Vi får hoppas att de toppar sig mot semi, när det verkligen gäller.

Tredjelinan gjorde det de skulle med Gillek som oförtröttlig striker. Att man spelade vidare på första och andralinan ser jag mer som ett försök att spela in andralinans form. För så värst många målchanser tyckte jag inte de lyckades vaska fram i matchen. Lite större krav skall vi ha va?

Ska bli kul att följa Finnarna och framförallt Svenskarna i semifinalerna och i finalen. Eller blir det någon överraskning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback