Gymmet för alla med torgskräck

PT (Personal Trainer Andblad) och jag åkte till Nautilus vid Holmens herr idag. Vi skulle testträna på deras gym. Anläggningen var gigantisk om man jämför med t. ex Jupiter på S:t Pauligatan i Lunden i mitt gamla hood. Ta Jupiter X 100. Det var fantastiskt stort. Två våningar och minst 8- 900 kvadrat antagligen. Det innebär i runda slängar 400 - 450 kvadrat var för mig och PT. 10.45 äntrade vi Nautilus och mottogs av en leende tjej i disken.

Sen såg vi ingen mer människa förrän en trekvart senare, då två tjejer trillade in på gymmet.

-Där ökade populationen med 100 %, sa jag.

-Och nu är den helt jämställd oxå, sa PT.

Efter den folktomma upplevelsen, så konstaterade vi att Jannes krav på ett gym med något att titta på inte direkt uppfylldes. Så vår provträning är allt som Nautilus äras av PT och mig. That's for sure!

Vi hann med lite shopping med, innan det var dax att åka ner till Klubbhuset igen. PT däremot, skulle hem och packa inför Prag. Nä..., jag är inte alls avundsjuk. Titta VM-final, dricka bira med massa polare och heja på Schweizer-Anton med anhang. Istället får jag nöja mig med julbord hemma på Utlandagatan. Inte så illa det heller iofs!

Fred ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback