Formel 1 - Julfesternas ledstjärna

För ett antal år sen startade en tradition. Det var en julfest hemma hos PT (Personal Trainer Andblad) och hans eminenta julfest-medarrangör, vi kan kalla honom Zone-mannen. Där plockades tärningsspelet Formel 1 fram mitt i glögg och julmat. Det hela slutade med fylla, skandalscener, en överbefolkad hiss som fastnade och många garv. Ni vet hur det brukar sluta när ett gäng medelålders herrar skall leka unga igen...

Den kvällen i december för några år sen har sedan dess utvecklats och tilldragit sig allt fler nyfikna deltagare. I år var vi 22 stycken och formel 1-bilarna är allt slitnare. Många saknar hjul, några saknar färg men det fyller ändock sitt syfte.

Det var även på en sådan här tillställning som den f.d. Superligatränaren, vi kan kalla honom Schweizerproffset, klev rätt upp i en stupränna och hamnade på Östra. Jag körde honom själv till sjukan för övrigt.

Just detta pratade jag, Reichen och Mats om när vi med försiktighet närmade oss den tidigare nämnda trappan. Mats tog upp saken och nämnde att det var väl här som Anton, förlåt... Schweizerproffset, lyckades slå hål på huvudet förra året? Jo visst, konfirmerade jag. Erik började då raljera om hur sjukt det var att något sådant kunde hända. Samtidigt som han började gå uppför trappan. Han fortsatte att orera och vände sig om mot oss andra och missade den sylvassa stuprännan med ungefär 3 millimeter. Jag och Mats hann inte reagera innan det var försent men med minsta möjliga marginal slapp jag Östra det här året.

Tärningarna kastades sedan större delen av kvällen och jag var aldrig med i matchen. Men det spelar liksom ingen roll i det här spelet. Där är alla vinnare. Så härligt Svenskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback