En Curve med mos

Det kanske är en affärsidé för Klubbhuset? Vem vet?

Idag var jag tidigt på gymmet i Skatås ihop med den ständige följeslagaren PT. Han behövde jobba igenom kroppen efter en helg i Praha. Vi var båda uppe med tuppen, då min kära flickvän började tidigt imorse och snoozade sig upp i vanlig ordning. Jag hatar snooze, när jag försöker sova. För är jag väckt så är det kört. Då är det bara att gå upp.

Janne var hos IFK-skalpellen, a.k.a. Dr Swärdh. Det var tidigt tidigt och sen till bilverkstaden, där jag hämtade upp honom.

Så strax efter 9 var vi på Skatås för att stärka upp lekamen. Det var vi och en samling gubbar. Bland annat så fick jag syn på en gammal gubbe som jag ärligt och uppriktigt hatade när det begav sig. Det var nämligen vår gamla mattelärare på gymnasiet. Börje "Bison" som vi brukade kalla honom. Han hade en ovanligt irriterande förmåga att förklara matematiska problem på ett sätt så man inte förstod någonting. När man sen bad honom att förklara igen, så berättade han med exakt samma ord och tittade på dig som om du var dum i huvudet. Och det råder inga tvivel om att han tyckte det om HELA klassen som inte förstod hans komplicerade förklaringar.

Det hjälpte inte att säga att vi inte förstod hans förklaring och bad om en till förklaring på ett "annat språk". Exakts samma förklaring kom en gång till och så såg han ännu mer oförstående ut. Inte konstigt att denna sanna antipedagog inte var den populäraste läraren.

Jag kan väl tillägga att jag inte hejade på honom och jag hoppades han inte kände igen mig. Jag tror jag kom undan.

Idag gick betalningen till SIBF för min övergång. Jag skall posta övergången imorgon och sen tar det väl någon vecka minst. Nu i juletider får man väl räkna med mer kanske. Så efter nyår så...

Kommentarer
Postat av: Anton

Det tar bara 3 dagar efter att betalningen bokförs så du kommer inte undan :D

2008-12-16 @ 23:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback