Dagens boktips

Gjorde ett ryck och inhandlade lite nya böcker för någon vecka sen. Första är avklarad. Sam Bourne, The last testament avnjöts under veckan som gått. En helt ok bok som inte riktigt nådde Da Vinci-koden eller Jag dödar av Giorgio Falletti.

På nattduksbordet just nu: The Venetian betrayal av Steve Berry, David Baldacci's The Whole truth, Slam av Nick Hornby, Alta Fedeltà av Nick Hornby (High Fidelity på Italienska) och sist men inte minst Vänta barn som är utgiven av Gothia förlag. Förutom att jag bläddrar i Vänta barn en hel del så tänkte jag ge mig på Hornby's Slam härnäst. Jag älskar julen, när man kan sjunka ner i soffan och klämma en vörtbröd-macka med julskinka och försvinna in i böckernas värld en stund. Inte mycket som slår det faktiskt...

Alta Fedeltà har jag försökt att komma igång med flera gånger. Men italienskan är lite svår för mig även om jag läst den ett flertal gånger på engelska. Men någon dag skall jag ta mig igenom. Just nu är jag på sid 19. (För typ femte gången).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback