Värmekänsliga bör INTE ta på sig skinnjacka på promenad

Jag vet att jag är sjukt varm av mig och jag fattar fortfarande inte varför jag valde en skinnjacka. Visst har jag nerförsbacke och det stod 18 grader på termometern. Ändå jeans, skjorta (röd givetvis) och skinnjacka. Jag stod och valde i hallen mellan att ta med en liten väska, typ manbag a la friends att ha plånbok, iPod och nycklar i. Men till slut tog jag jackan. Efter cirka 300 meter kände jag svetten lacka i pannan och jag krängde av mig jackan och funderade på varför i helvete jag inte tog shorts för. 

Jag tar ju shorts i alla lägen. Till och med när det var 6 grader och starka vindar, så lirade jag Stenungsunds golfbana i shorts. 

Jag har lärt mig min läxa. Skinnjackan kommer inte fram förrän tempen sjunkt neråt 12 - 13 grader. 

Andra gradgränser jag har haft genom åren är:
Kör aldrig nercabbat under 17 grader. Allt annat är patetiskt!
Bada inte om det är under 17 grader. Allt annat är patetiskt! Även om jag syndat några gånger...


Kommentarer
Postat av: libk

Postat av: Eldarnikita

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2009-05-22 @ 08:24:38
URL: http://eldarnikita.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback