Städdag idag

Här sitter man nyvaken i köket och laddar för en fixardag. För så mycket annat kan man inte göra när gud, eller annan valfri högre makt sitter och tjurar för att sommaren nästan är över. 

Sommarskolan, Bulgarien och Holland är avklarat. Båstad likaså. Nu är det dessutom tid för en himla massa fritid för min egen del. Efter att ha blivit uppsagd från jobbet efter snart 11 år på samma ställe, så går jag numera arbetsbefriad och faller in under begreppet 'arbetssökande'. 

Jag har precis sett till att maila Sekten för att säga upp mitt medlemskap. Sekten hette tidigare SIF, men gick ihop med någon annan sekt och bildade en helt ny, större och ännu mer girig organisation. Jag är mer än lovligt trött på dem. Här har man betalat sin medlemsavgift genom alla år och vad har jag fått för det? Jag ringde dem när jag hade min första löneförhandling och jag berättade vad jag gjorde och frågade hur högt jag skulle ligga i lön. Svaret jag fick då var att jag borde ha x kr i månadslön. Problemet var bara att jag låg ett par tusen högre. Hade de noll koll på vad lönerna låg på? Jag tror fan det. 

Andra och oxå sista gången som jag har haft att göra med Sekten på dessa snart 11 år, så lyckades de alltså göra mig och en kollega arbetslösa. Detta trots att ett annat företag ville ta över hela vår gruppering med anställningsår kvar, löner och förmåner och allt. Det kunde inte bli en bättre lösning, men det räckte inte att mitt bolag var överens, att det bolaget som ville ta över oss var överens och det räckte inte att vi i gruppen var överens. För där stod Sekten och upptäckte att nähä... det nya bolaget hade inte kollektivavtal och vilka ska då betala renoveringarna på Sektens alldeles för fina kontor? Helt plötsligt räckte det inte för Sekten att göra det som de är till för, nämligen se till sina medlemmars rättigheter. Nä, nu såg de missade inkomster in till Sekten och så offrades jag och min kollega till vargarna istället. Hata det jävla facket. Ursäkta språket!

Nu tyckte jag att det var dax att röra mig ändå, och jag har fram till 4 november på mig att hitta ett nytt jobb. Så jag tror jag skall lyckas hitta nåt. Men jag är jävligt besviken på Sekten. Vilka jävla pajaser. Förmodligen kommer det inte att gå att säga upp sig på en gång från dem, utan de har väl typ ett halvårs uppsägning (allt för att inte bli av med de där renoveringspengarna till sitt flotta kontor). Vi får se vad som händer...

Efter att ha tittat på innebandy hela helgen, så rycker det lite i benen. Det är ofrånkomligt så att man blir lite sugen på att lira. Nu har jag en bristning som helt ignorerats sista månaden, så jag måste ta tag i träningen igen innan jag kan äntra banan igen. Just nu lutar det åt div 4 med gamla rävar och Mölnlyckespelare i Göteborgs ibf eller IBK Göteborg. Kommer aldrig ihåg vad de faktiskt heter. Träningar nere i Valhalla en gång i veckan. Gångavstånd till träningen är svårslaget. Alternativet skulle väl vara Koppens Lindome eller kanske Agas Landvetter Wings. Vi får se vad som händer. 

Från och med idag hade jag tänkt hänga på golfbanan, men när det regnar lika mycket i Sverige på en dag som det gör på vissa öar i Västindien på ett år, så är det svårt att ta sig ut på banan. Speciellt som jag är en kärring i regn. Dvs att jag spelar inte i dåligt väder om jag inte måste. Imorgon hoppas jag dock på uppehåll, då en runda på hemmabanan ligger i planerna. Jag stod ute på World of golf igår och letade svingspår med drivern. Efter femtielva korthålare med tjejen, så är osäkerheten på det långa spelet stor. Jag har ingen aning om hur det kommer funka. Skall bli kul att testa. 

Varje gång jag startar macen, så ser jag den här bilden: 



8 grabbar (bara 7 eftersom jag tar kortet) på Kennemers första tee. Jag får rysningar varje gång jag tittar på det kortet. Vilken bana, vilka polare, vilka minnen!



Kommentarer
Postat av: Anton

Och ändå tycker jag att du är för snäll mot det där jävla packet i sekten...

Du är inte den första och heller inte den sista som blir pissad på. Mig veterligen har ingen blivit bra hjälpt av dem och jag kommer aldrig utan tvång att gå med i en sådan sekt igen.



Njut av ledigheten och nu ser det ju ut att finnas tid för en sväng till alperna innan du drar till Thailand! :)

2008-08-05 @ 12:43:45
Postat av: Zellén

Ser mörkt ut innan Thailand... dock är första trippen efter Thailand en Milano-Anton kombo! That's a promise!

2008-08-07 @ 11:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback