Överdimensionerad

Det finns olika exempel på vad som är smakligt stort, eller har en fin design eller liknande. USA har ofta för stort, för mycket medan Sverige kör sitt mellanmjölkskompromissande sätt vad gäller allt och alla.

MEN... igår hittade jag undantaget som bekräftade regeln. Liseberg vet vad de sysslar med. Jag hade skyndat mig hem från en löprunda i Skatås med en viss Axelsson, för att hinna ner till Liseberg och deras
Hamnkrog. Där anslöt jag nämligen till min flickväns brors flickväns födelsedagsfirande. Hon fyllde myndig och hade firat med åkband (jag var grymt avis faktiskt) och nu var det alltså dax för en middag med familjen.

Jag beställde in en fisksoppa med ett glas vitt till och njöt i fulla drag. Tjejens mammas gubbe, Leif, avnjöt laxen men kände ändå efter den att han ville ha en dessert. Han tog in menyn och föll för en simpel glassdesert. Vaniljglass blev det till slut och på tal om överdimensionerad, så ta en titt på det här:





Lägg märke till skeden i bilden, som är lika stor som glasskulan. Jag kunde inte annat än att fnissa till lite och undra stillsamt för mig själv om de inte hade någon större tallrik?!? Herrejösses, är ett härligt gammalt antikt uttryck, som är passande just vid ett sånt här tillfälle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback