Nu går alla hjul åt samma håll...

Igår var det vilodag. Det innebar en golfrunda med PT. Han kan inte bara hålla reda på en annans baksidor lår, drilla knallar i Elfsborg och bugga. Nä, han kan lira golf oxå. Åtminstone trodde jag det till hål 11, då den gänglige sjukgymnasten, drog FYRA drives åt helvete. Jodå 4 stycken. Det gick så långt att jag var beredd att ringa in till lämplig myndighet och stryka ordet gymnast i ordet sjukgymnast och ge herr PT den mer passande titeln: Sjuk.

Men herr Andblad är en bra golfare normalt sett. Jag har liksom ingen talan när det gäller att prata om andras resultat på golfbanan. Det är något som alla er som känner min puttning väldigt på det säkra med. Jag är den förste att erkänna mina brister.

Trots puttning, så tog jag Janne på poäng. Två stycken till slut. Jag på 29.

Vilodag som sagt. Jag har kört 8:an i måndags med Reichen, Gym + 5:an med PT i tisdags och så blev det milen i onsdags. Jag var lite orolig för att baksidan låret skulle tycka det var lite i värsta laget, men det höll och jag lyckades nästan hålla jämna steg med PT och Reichen. Strax över 50 minuter var mer mer än godkänt för min egen del.

Igår hann jag förutom en runda golf på Chalmers med att inhandla ny uppsättning däck till bilen. Efter golfrundan blev det även en riktning av däcken på en av alla bilfirmor/verkstäder på Mölndasvägen. Jag tillbringade de 45 minuterna det tog med riktningen att browsa Engelska möbelhuset. Numera har jag inhandlat ett matsalsbord med 6 stolar för lite över 50 papp, en soffa med soffbord och tillhörande tv-möbel för ytterligare 40 nånting och ett par riktigt coola fåtöljer, 2 stycken för det fashionabla priset av ynka 5000 bagis stycket. Eller ja.... i min fantasi alltså, där jag precis innan vann 259 miljoner på lotto.

Kommentarer
Postat av: Fansens budbärare

Vill puffa för Innebandymagazinets egen blogg, de har valt Adam Fribergs zorroblogg som alias. Eller?

2008-08-20 @ 00:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback