Vit tee och feng shui

Fick gå en halv runda på hemmaklubben idag. Sista nio och mina medspelare skulle kvala imorgon och ville lira från vit tee. Det innebär lite längre och svårare hål men en kul utmaning. Kändes väl ok faktiskt men det bryr ni väl er inte om. Så jag skiter i att skriva om det.

Läste ut Madame Terror av Jan Guillou igår. Gillar du Guillous tidigare verk är detta verkligen en bok för dig. Kan rekommenderas faktiskt. Helt ok Guillou-klass. Rätt lättläst med Koppen.

Nästa bok blir antagligen två. Jag tänkte läsa en kombination faktiskt. Jag har bara bestämt den ena än så länge och det är sista boken om Salander. Ihop med den tänkte jag variera med en bok på italienska. Jag väljer på de tre böcker jag har; Gudfadern (Il Padrino), High fidelity (Alta fedeltà) eller Mankells Villospår (La falsa pista). Måste testa att läsa lite svårare italienska och inte bara fotbolsstermer i Gazzettan. Enligt mina italienskalärare jag hade i Milano för 7 år sen så låg vi ungefär på en sjuårings nivå. Så jag borde kanske börja med barnböcker, men hur kul är det? Just därför lutar jag åt Hornbys bok av två skäl. 1. Jag har läst den tidigare och 2. Det är ett enkelt språk i den.

Utöver dessa 4 böcker så har jag även en bok om Feng shui på nattduksbordet. Snacka om multitasking. Jag har läst första tre kapitlen, för att bli inspirerad att rensa upp i hemmet (läs: slänga gamla kläder och skor). Det har gått väldigt bra faktiskt och jag behöver inte ens läsa mer, för jag har redan uppnått det jag velat.

En kul vecka framför mig. Eventuellt golf imorgon om vädret tillåter. Fest på onsdag. Träffa gamla kompisar över helgen med stuga på landet, äta gott, bastu, golf, tjöta, slöa. Igen alltså, men ändå helt annorlunda. För nu är det med grabbarna och inte med flickvännen. Jag skulle aldrig vilja vara utan någotdera. Båda är lika givande och bra för själen.

Sen på söndag skall jag (förhoppningsvis) titta på vad Gazzettan kallar "Mamma che derby" enligt journalisten Wiklander på fotbollskanalen. Dessutom ska jag ut och agera tolk för några Italienska bussköpare från Como. En kompis som säljer bussar ville ha med mig för att kunna kommunicera med de nästan icke-engelsktalande herrarna från norra Italiens pärla. Ska bli kul att få parla italiano lite igen. Det var riktigt länge sen nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback