urvriden disktrasa

Igår hade jag inte bara en väldigt lång dag på jobbet, jag gjorde comeback i IBF. Jag hann köra min halvtimmesuppvärmning innan och sen var det 1,5 timme innebandy. Kan säga att jag var rätt mör i benen efter det. Första kvarten kändes det som att jag var på helt fel ställe. Jag var inte van vid tempot och tekniken har jag inte direkt vässat i löpspåret. Men allteftersom så kom jag in lite bättre i tempot. Jag kan fortfarande inte ruscha fullt och jag är nog långsammast i laget för tillfället på grund av detta. Lite svårt att våga dra på för fullt.

Träningen var inte slut efter innebandyn. Efter passet var det en halvtimmes löpning också. Det var lite jägarmarsch och ruscher. Det tog inte många minuter innan jag hade krampkänningar i vaderna. Lite stretch så kunde jag (nästan) springa hela vägen in i mål. Lång stretch och tre timmar efter att jag börjat värma upp så var min träning slut. Jag åkte hem och sjönk ner i soffan och kroppen kändes som titeln på det här inlägget. Hjärnan kändes på ungefär samma sätt efter jobbet, så jag kan säga att jag hade stora problem att kliva ur sängen imorse...

Idag är det nya tag. Nytt jobb och ny träning. Får se om jag kan köra hela passet ikväll. Jag har inte styrkan i benet än.

Ska på bio på fredag och äntligen testa på VIP-avdelningen på bergakungen. Jag utlovar en fullständig rapport därifrån...

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback