Piango

La vita puo essere stupenda... ma piango!

Det känns så oerhört skönt att ha så många riktiga vänner i svåra stunder. Det är ett angenämt problem vem jag skall välja att prata med om jag behöver det... känns så jäkla bra med det stödet.

Var iväg igår och tränade och kollade fotboll på O'learys. Tror nog det var sista gången jag går till O'learys. De har bytt ägare för ett tag sen och numera har de frångått affärsidén "Hyfsad mat till billiga priser och mycket sport". Numera ser den reviderade affärsidén ut så här: "Hyfsad mat till löjligt dyra priser och mycket sport". Lägg därtill ett kundfokus som imponerar på.... ja, jag vet inte vem. Troligen ingen. När jag ringde och skulle beställa bord och sa att jag skulle ha 5 platser kl. 20.30 så fick jag en halvminuts utläggning av killen i luren att nej, det går inte... Du måste beställa från 20.00. Vi försöker driva en business här och folk beställer 10 platser och så kommer det bara två och vi nekar folk i dörren fast det finns platser i restaurangen och bla bla. bla... Men ursäkta att jag beställde bord då. Men nu vill jag ha ett bord till 20.30 för jag kan inte komma tidigare! Killen svarade att ok, då är du det enda bordet som får beställa 20.30. Men tack så jävla mycket då tänkte jag... jag sa det inte så. Inte högt i alla fall.

Jag beställde en babyback ribs och en cola. Jag kollade aldrig priserna, utan tog en cola till eftersom jag var törstig. När notan kom in trodde jag fan inte mina ögon. 170 kr, och det var bara ribsen. (en rad med revben), lite slappa pommes och en ynka hög cole slaw. Ma vaffanculo! När sen colan lades på, 28 kr glaset, så hamnade slutnotan på 230 stinkande svenska riksdaler. Som tur var så vann Milan denna dag så jag kunde leva med rånet. Men kundfokus var kasst. Vi satt fyra vid bordet och bredvis oss satt ett stort sällskap på 20-talet människor. När de lämnade restaurangen så flyttade en i vårt sällskap på sig för att få bättre sikt. Det tog två minuter så var vår kypare/klåpare framme vid borden och bad honom flytta på sig. Han skulle omorganisera borden... och det skulle in nya gäster sa han. Han flyttade bordet som min kompis satt närmast fem centimeter och satte två nya gäster vid detta bord. Övriga 10 bord som stog tomma fortfarande fick inga nya gäster så länge vi satt där. Trevliga och billiga! En bra kombination, men inget som stämmer in på O'learys. Från och med idag så lovar jag att jag inte skall gynna den restaurangen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback