Nytt gästspel av Peter "Klinsmann" Svanquist

Ni som känner till Bk Botta Matts, förstår nog att det har spelats ytterligare en match. Den näst sista faktiskt och seriesegern är redan klar. Igår spelade mästarna mot Linné. Eftersom jag själv tränade innebandy så blev det inget fotbollsspel för mig denna match heller. Min namne och gästskribent, Svanquist, tog i vanlig ordning om matchreferatet. Här kan ni ta del av den ekvilibristiska och vältaliga bollvirtuosens ref:

Den 4 man starka truppen 1 min innan matchstart bådade ju gott !!  
Men likt gud ser vi Mats komma lunkande med benskydden i handen o Kallballonkas sladda in med bilen på bredsladd o truppen är fullständig !! Domaren basunerade ut att det är han o ingen annan som dömmer iom att han verkade tro att serien levde  hehe...vi har ju redan vunnit som kunde höras i sportradion..

Vi förlorar bollar på mitten genom as-pissigt spel o passningar o 0-1 är ett faktum. Opps  0-2 slinker in...vi är passiva o alla varkar vara bakis eller ngt.

Andra halvlek drar igång o vi släpper inte till så mkt...men skapar en o annan chans men skjuter över o vid sidan.. 0-3 är vääääldigt nära men Robban mellan stolparna agerar POLIS o haffar bollen ständigt ! Låg ner ett antal ggr o knep bollar framför motståndarna...underbart o se !! Spelet är väl en aaaning bättre men INTE bra ! 

vi kommer i ett par slappa anfall o får hörna. Svanis  dvs  jag som skriver slår den  (siktar så klart) på motståndarens ädlare delar...träffar så där..men bollen kommer tillbaka ut till mig och jag fintar lite skott och bredsidar bollen in till Ballonkas framför mål som i sin tur smeeeeker in lädret till 1-2...sååå värda vi var det målet  ... hehe Då e det 3 min kvar gapar domaren.... Vi satsar framåt..Robban kommer upp på en hörna som vi lycktas skrapa ihop...detta skapar förvirring hos motståndarna som missar en rensning och bollen är i grollat (nättaket) Ballonkas drar på en halvvolley och vi har 2-2  yeeha ! Avspel på mittplan o domaren blåser av tillställninge...puuust så gött...
Äntligen kunde vi få lite medgång...SÅ 2-2 är resultatet 
Gött moos  

Målis Robban    7/5
Back  Svanis  3/5
Back  Richard  3/5
Back  Staffan  3/5
Mitt  Mats  2/5 
Mitt  Janne Bark  4/5
Topp  Ballonkas  4/5 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback