Gästspel nummer 2

Det är inte bara Klinsmann som gästspelar den här veckan. Jag har faktiskt fått äran att träna med damlaget den här veckan. Ibk:s damer alltså. I min väg tillbaks till normal träning så har jag fått mjukstarta och känna på bollen lite tillsammans med damerna. Tempot är något lägre och jag är inte orolig att jag får 90 kg Kalle rusande i full fart in i ryggen på mig.

Damerna har bevisat några saker för mig. Min nuvarande snabbhet är pinsamt dålig, min bollkontroll är snäppet sämre och skottet existerar inte. Känns skönt att lämna med självförtroendet på topp. :-)

Nästa vecka siktar jag på att återvända till våra egna träningar. Men jag har en bit kvar tills jag kan börja konkurrera om en plats. Hittills har jag bara kört långlöpning och snabbheten är INTE bra. Det har den ju inte varit de senaste tio åren iofs men nån gång skall det väl lossna!

Nu är det helg! Äntligen! Skall tillbringa det mesta av den i vardagsrummet. Inte i soffan utan klättrandes utmed väggar och maskeringstejpa, limma och måla. Gula tapeten skall bort bort bort och lite fräscht ljust grafitgrå nyans skall pryda väggarna istället. Kommer passa klart bättre till våra vita soffor, mörka trämöbler och tavlor till förbannelse i blåton...

Finns en risk att jag passerar Saluhallen på väg hem idag. Jag tar apostlahästarna hem idag. Gott att slippa sitta i fredagsköerna. Ha en trevlig helg allihopa! (och så skickar jag en hälsning till Pixbos damer som skall träningsspela i helgen). Tack för att jag fick träna med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback