det papperslösa samhället?

På jobbet har vi ofta pratat om det papperslösa kontoret. Mail och andra "elektroniska" lösningar skulle helt göra papper onödigt. Yeah right... Folk skriver ut mailen och dokument som aldrig förr... jag tror faktiskt vi bränner mer papper idag än för 20 år sen... varför jag kom in på det här överhuvudtaget kanske ni undrar... men det var så här att jag för några dagar sen fick en avi på brevlådan. Det var en påminnelse om att jag inte hade fått ett paket och att jag skulle ringa ett av två nummer på avin för att få paketet levererat på nytt datum. Jag hade ingen aning vad paketet innehöll och det kunde inte personen i telefon svara på heller... bara att den skulle köras ut till mitt närmsta utlämningsställe. Först frågade kvinnan om en tid när jag kunde vara hemma och som vanligt tror alla utkörningsfirmor att nån gång mellan 8 och 16 passar alldeles utmärkt att vara hemma... hallå?!? jobbar ingen vanlig kontorstid. Ja ja, hur som helst så kördes paketet ut och jag kunde hämta ut det ikväll.

Jag lämnade fram min avi, påskriven och kontrollerad med id och allt... och ut får jag: Gula sidorna. Jag trodde jag skulle dö... jag letade efter dolda kameror och insåg att det var inget skämt. Någon utkörare hade knackat på dörren och ingen hade svarat. Då beslöt denna person att ta med sig gula sidorna tillbaks. Som en anekdot kan jag ju berätta att vi är tre hushåll i huset och ett exemplar av gula sidorna hade han ändå lämnat utanför dörren till någon av oss.
Jag bad tjejen på ica att slänga min gula sidorna. Snacka om miljöförstöring. Det kostade väl något träd att producera den och så minskade vi ozonlagret några enheter genom att köra ut en extra gång. Suck. Jag som trodde vi levde i ett välutvecklat industriland.

Ibf tog en seger i Björnslaget i helgen förresten. Jag såg ingen match faktiskt men de slog både Lindås (på straffar) och Filipstad/Lesjöfors som båda spelar i vår serie. Inte illa... Nu längtar jag tills träningen imorgon, Då är det comeback i "mitt" lag efter veckan med tjejerna... Nu är det sängdax. Jag har en sjuk arbetsvecka framför mig. Då är det läge att knoppa in tidigt! Så jag signar av 22.05. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback