Träning var 12:e dag

Har efter en sommar av rehab fått världens downperiod. Kombinationen av att jag tappat all motivation och att jag fått harva i fjärde eller femte-femman på träningarna på alla positioner utan där jag vill spela har gjort att jag inte orkar köra den där extra träningen heller. Förra veckan var jag i Stockholm med jobbet på tisdag, jobbade sent på onsdag och var helt slut torsdag och hoppade även den träningen. Ingen match på helgen och när jag äntrade dagens träning så var det 12 dagar sen som jag rörde på mig. Då tog jag en extra löprunda i spåret. Det har varit vardagsmatcher och när man sitter fast i frysboxen, den extra frysboxen som står nere i källaren under en hög med flyttkartonger, så fattar ni lika väl som jag att man inte får så mycket pass att köra på. Visst, jag kunde ha kört järnet i spåret själv men jag har istället lagt fokus på att få mitt förhållande på spåret igen.

Innebandyn känns långt bort men det var riktigt kul idag på träningen, ända tills jag med en kvart kvar klev av för jag fick en känning i en baksida. Fan jävla helvetes skit, vaffanculo, porca troja, minchia, pezzo di merda... etc. (ursäkta språket). Någon innebandy blir det inte imorgon heller tack vare det. Tröstlöst. Nu får jag göra ett val. Antingen ge mig in i rehabsvängen och verkligen se till att träna upp baksidorna ordentligt eller kasta in handduken. Just nu lutar det åt... ingenting. Får se om jag orkar ta tag i det här.... igen. Suck!

Det är ju så oerhört skönt att bara gå och sätta sig på läktaren och sitta och såga istället. Hade jag känt att jag kan ta en plats i laget så hade jag inte tvekat en sekund men det var ju det här med frysboxen. Det känns som det är typ 24 spelare som skall packas in i lufttät förvaring och frysen. Sen skall den frysen, den ordinarie alltså, gå sönder över en helg och helt förstöra innehållet. Ja ni förstår. Snart dax att inse sin ålder och lägga ner skiten kanske?

Ny artikel i
Aftonbladet som får mig att tappa tron på denna skvallerblaska. I artikeln står det att Milan rycker i Källström och att detta har skrivits om på TV4. Jag tolkar det som att det faktiskt är på gång av rubriken och innehållet. Men vis av erfarenheten kollar jag upp det lite mer noggrant. Fotbollskanalen.se skrev det först och där var det ändå ganska uppenbart att det var en lång önskelista där Källström namn fanns med. Där nämndes Corriera dello sport som källa och jag försökte läsa där men jag kan bara se förstasidan på webben. Där såg jag bara rubriken. "Cento millioni per il Milan." I ingressen står "È rivoluzione: Cannavaro e Zambrotta a gennaio, poi Drogba e Amauri. Berlusconi: giocatori troppo allenati..." Översättningen lyder för er som inte förstår: "100 miljoner för Milan." (och då pratar vi naturligtvis Euro). "Det är revolution: Cannavaro och Zambrotta i januari, sen Drogba och Amauri. Berlusconi: Spelarna för tränade... "

Okej, Källström kanske är omnämnd i artikeln men det är typ en önskelista med ett gäng spelare på. Det nyhetspåhittande Aftonbladet glömmer att nämna att såna dussinlirare som Michael Ballack och David Albelda står före på listan. Men det är väl klart snart. Jag får tydligen införskaffa mig en ny Milan-tröja med Källström på ryggen. Ska väl passa på att slänga ut Andersson och Blomquist-tröjorna nu då... :-)

Kim i Milan. Var fan skall han spela då? På Milanellos sjumannaplan för kökspersonalen eller? Dessutom är han alldeles för ung för Milans krav. Sluta gör artiklar på rykten i andra tidningar. Se till att skriva om sånt som hänt istället eller som ni kan bekräfta... suck.

Gillar fotbollskanalen.se och är ofta inne och läser Ekwalls och Vanbergs blogg. Senaste inlägget av Vanberg nämnde polaren Kristiansson som ni säkert hört om ni kollat på spanska ligen eller damfotboll. Där hörs hans väna röst med jämna mellanrum. Förhoppningsvis får vi uppesittarkväll med herr Kristiansson från antingen Milanoderbyt eller Barca - Real?!? Jag kommer sitta som klistrad om du får en av matcherna Danne! ...och jag är fortfarande intresserad att följa med som tolk om det blir Milano! he he he... Forza Milan. (Gärna med Cannavaro, Zambrotta, Ballack, Albelda, Drogba och Amauri).

Kommentarer
Postat av: Cooking Academy

Interesting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback