128 hours and counting

Operation nollbudget hålls än så länge och nu är det som ni förstår av rubriken ca 128 timmar kvar till löning. Har tack vare en snäll kompis tillika tränare (som jag bjöd på mat igår) fått ynnesten att gå ner och titta på Göteborg (formerly known as Robertshöjd) - Pixbo IBF. Jag höll på att skriva innebandy men det bjöds det inte på i den anrika Valhalla-hallen. Det var snarare en parodi på en halvtaskig uppsättning av Disney on ice. Underhållningsvärdet var helt totalt under noll. Om man nu inte uppskattar total avsaknad av direktpassningar p.g.a. golvet, en trasig ljudanläggning som bjöd på: "Noll ett till...krrssssshshshsh...... gör...sshshhhshhhhs... ummer 18, ksshshssssss" och uppskattningsvis ett trettiotal vurpor och halkincidenter i bästa Charlie Chaplin-stil. Helt patetiskt att Valhalla fortfarande går under begreppet innebandyhall. Det enda positiva för publiken var väl att det tog typ två sekunder att vända på golvet innan man halkat klart och fått upp farten åt handra hållet. Såg ut som 10 Gråben på planen stundtals. Riktigt komiskt faktiskt. Men snällt mot åskådarna som inte hade några problem att se vad som skulle hända.

Kändes som att Göteborg drog vinstlotten ur tombolan där man slängt in två lag, ett handbollssilikoniserat parkettgolv, två kompetenta domare och en närmast sörjande innebandyintresserad publik. 7 - 3 blev det till slut och det var skott utifrån eller grötiga situationer som ledde till mål allt som oftast. För spela sig till chanserna var stört omöjligt. Göteborg vann rättvist med bättre målvaktsspel och med hetare avslutare än Pixbo. Trist för vår del för sådana här matcher måste vi vinna om vi skall aspirera på division 1. Nya tag på lördag mot Skattkärr på säkrare mark, d.v.s. Wallenstams garanterat halkfria gummimatta.

Själv får jag se fram emot b-lagsmatchen i Floda på söndagkväll. inte att förakta då jag behöver all matchträning jag kan få.

Nu sitter jag på jobbet och funderar på hur jag skall få mina 36 kr att räcka fram till den 25:e. Kvällens planer är att softa hemma, läsa nån bok och sjunka ner i badet. Sen får vi se vad man hittar på.

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Pedermarianne

Great page I will be a return visitor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback