Att leva i en demokrati

Det har varit nyhetsinslag upp och tidningsartikel ner om avstängningarna i innebandyn. Mikael Karlsson som spelade för Balrog innan han var spelklar och ett gäng andra spelare, inklusive vår egen Claudio, har numera blivit avstängda. Jag har missat inslagen på sporten och säkert en hel del i tidningarna också men kan bara konstatera att alla inblandade klubbar har varit grymt klantiga. Jag har själv kastat sten i glashus när jag redan efter Båstad skrev om Mikael Karlsson. Det får man nu äta upp när det visar sig att vi oxå har klantat till det. En utlåning som inte hade fixats till korrekt.

Jag kan hålla med den övriga diskussionen att några straff är ganska hårda men är inte det rätt sätt att gå tillväga om man skall få ordning på detta? Sen är det väl lite sjukt att JIK-spelaren som inte ens spelade blir avstängd. Nån måtta får det ju vara. Och i många fall är det ju spelare som spelar i god tro som blir avstängda medan de som skall ansvara för övergångarna, dvs klubbarna själva med tillhörande ledare frias sånär som på böter för klubben i fråga då.

Jag har inte alla fakta så jag kan bara ta åt mig av den vinklade faktan som de stackars drabbade klubbarna och ib-magget delger oss. En sak är i alla fall helt klar. Det är riktigt svagt av förbundet att det inte hänt något förrän nu. Och varför drabbar det största straffet den AIK-avhoppande stjärnan? Hade han mest vetskap om att det var fel? Förhoppningsvis får vi nån förklaring i detta framöver.

Själv har jag efter en ny känning i låret dömts till mer rehab. Nu när jag äntligen fått nytt blad på stickan och kände att jag kanske var lite sugen igen. Surt sa räven. Åt helvete säger jag...

Ibland ser man såna där sköna konstateranden och visdomsord som man bara känner att jo.. nä.. men det är ju precis så det är. Jag kom att tänka på en själv, nybliven toffel som jag nu är...

Ni får gärna citera mig!
"Att leva i ett förhållande är som att leva i en demokrati där männen har 49 % av rösterna"

ps. Älskling... det där var ironi! ...och ja, jag har bäddat soffan :-)

Har i dagarna gjort en kortare intervju med Warbergs sköna innebandyprofil Niclas Wilhelmsson. Den kommer dyka upp inför västkustderbyt Pixbo Wallenstam - Warberg i Scandinavium. Missa inte den matchen. Nu vill vi ha en pubilkfest och en skön match.

Trevlig helg på er. Nu blir det afterwork...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback