10 000 kalla meter

Igår var det fixardag i casa Larsson/Zellén. Vi fick upp några tavlor till och nu är nästan alla på plats. Men mest stolt var jag efter sådär en 51 minuter och 20-talet sekunder, då jag och Elsborgs sjukgymnast, tillika min PT (Personal trainer), som vi kan kalla honom, passerade klockan i Skatås. Janne med pulsklockan på plats fick inte bara agera draghjälp utan även sällskap i spåret. Härligt friskt och sjöarna kring Skatås låg spegelblanka.

Efter löpturen och mat hemma så var det filmmys i soffan på hemmaplan. Efter det åkte jag bort till en elittränare och slog mig ner på soffan framför Juve - Inter. Ett riktigt sömnpiller. Tidningarna gjorde allt för att skriva upp matchen men fler avblåsningar får man leta efter. Det enda som var bra med matchen var att Inter inte fick tre poäng med sig och Milans (o)möjliga uppdrag att ta in försprånget känns fortfarande svårt men inte helt omöjligt. Hopper är ju som alla vet det sista som överger en. Anton bjöd på pepparkakor och julmust. Julkänsla i november redan. Sjukt.

Jag var hemma vid 23-tiden och somnade rätt fort men vaknade igen vid 3-tiden. Min nyinflyttade granne som bor ovanför testade tydligen resonansen i sin lägenhet när man spelar dataspel. Jag kan ett helt jävla spels ljud och soundtrack efter en timmes oljud. Det kändes som jag var inne i spelet. Efter några knackningar på grannens dörr så slutade spelandet och vi kunde somna om de stackars få minuterna tills klockan ringde vid 5:30-tiden. Min kära flickvän började tidigaste tiden idag. Håller på att försöka vakna till själv nu och kan bara konstatera att arbetsveckan har fått den perfekta starten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback