Pixbo - Bara log...

9 - 3 till seriesegrarna igår och jag måste säga att jag var mest imponerad av Robban som gjorde en helgjuten match. Han var lagom hård i sargduellerna och kom näst intill alltid ut med bollen i behåll och vad jag såg så slog han knappt bort en boll. Två mål och ett ass till Bobby i protokollet och jag förstog inte varför Peder fick pris som bäste spelare. Salle gick in och gjorde en bra match också. Alla såg koncentrerade ut och hela laget såg rätt harmoniskt ut. Kanske inte så konstigt när man vinner med 9 - 3.

Kul att publiksiffran nästan dubblades från första kvartsfinalen.
Tråkigt att det bara var lite över 900 pers på läktarna.

Kul att äntra Lisebergshallen igen!
Tråkigt att det tog 25 minuter och att man missade första 12 minuterna för köerna.

Nu känns det som att Balrog inte orkar stå emot längre?! De började riktigt bra och borde haft ledningen men de tröttnade allt mer. Deras förstafemma matchades hårt hårt och jag förstår inte hur de orkar. Pixbo har lyxen att kunna gå runt på tre forwardspar som alla kan stänka dit en kasse. I Balrog hänger det på förstafemman. Det håller inte i längden.

Varför har dommarna så svårt för att förklara sina domslut. En uppretad spelare lugnar ner sig direkt om man får kommentaren: -"Jag tolkar det som att du hade handen i ryggen". Fine! Han tyckte det var frislag. Det får man köpa... istället står dommaren med en min som uttrycker nåt i stil med Är-du-helt-dum-i-huvudet och så säger han nån helt onödig kommentar och viftar bort spelarna. Inte konstigt att de blir ännu mer uppretade. Det var lika illa åt båda hållen igår mot slutet. Dessa dommarna är inte mina favoriter. Den ena med tykna kommentarer och en överlägsenhet på banan som jag inte gillar, den andre med pondus fiskmås. De kompletterar varandra rätt bra faktiskt. Det den ene inte är dålig på är den andra dålig på.

Jag tippade 3 - 0 till Storvreta, 3 - 1 till Helsingborg, 3 - 1 till AIK och 3 - 1 till Pixbo. Kan bara få hälften rätt nu...

Kommentarer
Postat av: Mortendagny

I really enjoyed it. You have done a great job.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback