Grissini glitter och glajor...

Nu börjar jag blir trött på han där uppe... kan han inte kasta ner vintern snart, så man slipper tro att det kanske inte blir nån vinter alls?! Vi kan väl lika gärna hoppa över den och gå direkt till våren. Utan att passera noll! Som om det nu skulle hända... Det slutar väl med tre decimeter blötsnö om nån vecka som ligger kvar tillräckligt länge för att frysa på just när det börjat smälta vilket leder till ishalka och doktorerna på Sahlgrenska står likt doktorerna i Sällskapsresan 2 - Snowroller, och beställer upp fler gipspaket efter att de tittat mot en grådaskig inversionerad Göteborgshimmel.

Ur led är tiden! Det får väl bli kronprinsessans kungliga valspråk som svar på Konungens "För Sverige i tiden", när hon får ta över efter den smygrökande landsfadern. Var inget större fan av Hey Baberiba när det startade men det håller faktiskt riktigt hög klass! Gillar parodierna på Persbrandt, Lill-Babs och Bert Karlsson bäst. Inte för att de är likast men för att de är roligast.

Ett ryggskott är ett ryggskott. Mitt var inte avfyrat från en pistol men smärtan var nog liknande i vissa rörelser. Idag testade jag att träna och det gick bra. Hoppas det känns bra  imorgon med.

Titeln på inlägget idag syftar på min trötthet av ickevintern som vi lider av för tillfället. Jag vill ha semester, sol, vatten som glittrar och vackra människor som springer omkring i speedos och bikinis... Inte riktigt vad man kan hitta i stan som alltid sover vintertid. Det är bara nån enstaka afterwork som lyser upp eländet.

En kompis ringde från Tenerife idag. Han hade badat i havet, hade väl säkert närmare 25 grader under dagen. Drar man bort hans normala överdrivan med 20 % så har man ändå 20 grader varmt. Det är så in i helvete mycket bättre än här! Kompisens farsa fyller jämnt. 65 faktiskt och det på samma dag som min farsa fyller 65. Nu på lördag. Men då sitter jag i en buss till Karlstad men farsgubben firas på söndagen. Vet inte än om jag skall måla en teckning eller om jag skall tälja till en smörkniv. Känner jag mig frikostig så blir det nog både ock.

Idag började en schweizare att lira med oss. Han pluggar här som utbytesstudent. Willkommen Mark! Nåt har man ju lärt sig på de 5 åren man pluggat det oerhört illaklingande tyska språket. Kan nog rabbla lite pronomen oxå. Något alla som nån gång pluggat tyska kommer ihåg av någon märklig anledning. Dürch, für, gegen.... ja ni kan väl själva? Mit, nach zeit... äh va fan... nu snöade jag in på tyskan oxå. Jag har en kompis som säger att han hatar Tyskland, tyskar och tyska lag. Men bilar kan de ju åtminstone göra. Jag fick en tvåa i slutbetyg i tyskan. Hade stark trea första åren vill jag minnas men sen prioriterades tyskan längst ner bland de 18 - 19 ämnena man hade på 3-årig Ekonomisk. Balanserade på gränsen till etta men klarade mig precis. Gleich um di ecke!

Nä, tyskan hade man ingen större nytta av faktiskt! Har hjälpt en stackars tysk turist som frågade om vägen på centralen här i Göteborg. ja ja... gerade aus, dann links der erste strasse... Vet inte om han hittat rätt än! Scheisse!

Sitter och lagar mat nu... 23.30... jag är hopplös. Men det var lång träning idag och så har jag suttit och ändrat lite på
Sommarskolans site. Vi håller på att fräscha upp sidan lite. Har lite småplock kvar men den börjar ta sig. Den "nya" sidan lades upp igårkväll och redan har 5 anmält sig. Vi har inte ens hunnit skicka ut information till de tidigare deltagarna än. Det verkar som några är lite angelägna om att komma tillbaks! Riktigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback