Jacket i huvudet

I helgen som var (vart tog den vägen?) var det julfest på schemat. 20 grabbar, ett tärningsspel vid namn Formel 1 och diverse mat och drycker lovade en helkväll. En av deltagarna hamnade på intensiven ca: 2,5 timme INNAN festen ens hade börjat. De 24 biljetterna till en nyöppnad klubb jag hade fixat kom aldrg till användning. Vi kom in för sent till stan då sista heatet i Formel 1 drog ut på tiden.

De båda värdarna tog emot oss med öppna armar och bjöd på årets första julbord. Glögg, ägghalvor, olika sorters sill, köttbullar och prinskorv sköljdes ner utan några som helst problem. Förutom för mannen som vid tiden för maten satt i sin ensamhet på intensiven.

Första heatet i Formel 1 ledde som vanligt fram till rätt många garv. Hur 20 stycken 30-plussare kan förvandlas och bli 13 år på nytt är fascinerande. Tärningarna slogs, bilarna flyttades och shotsen rann ner i takt med dubbelslag på tärningarna eller stängningar på spelfältet. För alla då utom för han på intensiven. Han hade vid det laget flyttats in till en bår någonstans på Östra och låg och väntade på läkare.

När heat två kom igång nån timme senare fick jag ett sms från intensivens hetaste, mest festasugna kille. Det löd: "Hata svensk sjukvård". Inga kommentarer...

När heat två var avslutat och vi började prata om att åka in på stan fick jag nästa sms. Det blev lim och ingen tvättning på tre dagar och ingen fest för mannen på intensiven. (Nu ännu mer festsugen om möjligt).

Vi trillade ut på stan hur som helst och vi hann inte längre än till spårvagnen innan gruppen var uppdelad. Några samlades upp på Farelly's men splittringen fortsatte när vi bytte ställen igen. Jag och en kompis hamnade på Excet.

Jacket kom till när vi skulle slänga upp en back öl till festen innan vi åkte och lämnade bilen hemma. Min kompis som vi kan kalla för Super Liga-tränaren och jag gick upp för en trappa som låg precis invid ett garage. Ut över trappan gick taket på garaget. Något som Super Liga-tränaren helt ignorerade ända tills han med kraftfulla steg mer eller mindre tacklade stuprännan med ovansidan av huvudet. Jag hann inte se det men jag hann vända mig om och se redan nämnda Super Liga-tränare drösa nerför trappan.

Anton


Första reaktionen var att garva, sen insåg jag att det inte var jordgubbssaft som droppade genom fingrarna och blev lite chockad. Men det var inte så farligt visade det sig.

Kommentarer
Postat av: capello

Ledsen..... men det ser inte ut som ett sår hos superliga tränaren..
Det ser mer ut som något kvinnor har...en gång i månaden.....
Är superliga tränaren verkligeb kille....??????

2007-12-06 @ 22:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback