Dan före dan före Dan Corneliusson

Como är en underbar plats på denna jord. jag har åkt dit några gånger, man tar tåget från stazione centrale i Milano. Det är inte speciellt långt, 5 mil ungefär, om ens det. Men det är en resa värd ansträngningen. Como är en sömnig ort som ligger utplacerad vid lago di Como:s södra spets. Båtarna åker i sakta mak över den långsmala sjön och nåt utbud på affärer är det inte att tala om. Man kan säga att det råder ett lugn över staden. Flanera längs sjön, stanna till och ta en kaffe på nåt fik eller bara njut av den rena alpluften.

Det är inte bara den gamla Hönö-sonen Corneliusson och alla comaschi (Comos invånare) som gillar den här stan. Många Milanesare åker hit för att slappa och ta igen sig. Det önskar jag att jag oxå hade kunnat nu. Men idag är det sista arbetsdagen innan dopparedagen. En härlig känsla.

Får träffa några av mina allra bästa vänner idag. Några som jag träffar alldeles för sällan. Skall bli skönt att snacka lite med grabbarna. Lite bastu, lite god mat och elda i brasan. Kan det bli mycket bättre? Ödsmål ikväll och där stannar jag till imorgon, då jag åker ner till sambons mamma för middag. Det ger mig söndag att köpa in de sista julklapparna, innan jag går in i jul-ställningen; dvs halvliggande i soffan med några få undantag när man antingen: 1. Hämtar mer mat
2. reser sig efter fjärrkontrollen
3. Hämtar mer godis
4. Fyller på dricka

Skall bli såååå skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback