Zlatan har flygproblem

Det är nyheten på våra s.k. dagstidningar. Jaha. Det var ju tråkigt. Sverige spelar träningslandskamp på Ullevi imorgon. Jaha. Det var ju tråkigt. Tror väl inte direkt att jag kommer offra någon tid på att titta på den. Man vet ju hur det blir. 22 man som springer omkring och aktar sig för skador. Och sen lyfter man ut alla intressanta spelare och sätter in sidleds-Danne, Utfyllnads-Dusan och vägra-frisyr-Kennedy sista halvleken och så är spelet så tråkigt att vana Allsvenska åskådare somnar.

Nä, det blir träning själv istället. Jag var uppe hos min sjukgymnast i veckan och fick ett digert program. Om det följs och allt går enligt planerna så är jag tillbaks på innebandyplanen om tre till fyra veckor. Sköna besked. För om det inte håller nu, då vete gudarna om jag orkar med en omgång rehab till.

Ibf skall spela en turnering i helgen nere i Kungsbacka, där vi ställs mot 0302 och Partille i gruppspelet. Alla matcher är 3 X 20 minuter så det kommer bjudas på mycket speltid för vårt lag. Skall bli intressant att se hur vi klarar av våra gruppmotståndare. Speciellt då Partille som håller till en serie över oss. I den andra gruppen lirar Bräckan, Hvidovre och 7-härad. Något av dessa lag kommer vi möta på i placeringsmatch efter gruppen. Vi kanske skall hoppas på returmöte mot Brackan som vi mötte i helgen. Den matchen slutade med förlust 4 - 5 mot ett Bräckan utan en racka med ordinarie spelare. Det var enkla misstag i försvaret, tunga ben i båda lagen och missade målchanser i parti och minut. Zacke brände två öppna mål inom loppet av en minut. Han lyckades dock raka in ett av målen i öppen kasse på tredje försöket. Trötta ben som sagt. Undrar hur det kommer se ut efter tre fullängdsmatcher i helgen.

Själv stog jag i båset och bara längtade in på planen. Det är nästan som tortyr att titta på egna laget när man är skadad.

Kommentarer
Postat av: Abdullahisigrid

Really interesting site, thank my friends, have advised.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback