Underbara värme

Tänk om vi haft den här värmen här i detta socialt handikappade avlånga land åtminstone tre månader i sträck. Vad mycket skönare det hade varit istället för att se människor med paniken i ögonen ögnandes igenom tidningar för att hitta restresor. Man borde starta en resebyra. De måste ju ha haft en sjukt bra sommar.

Jag njuter varje sekund av att det rinner rännilar av svett längs revbenen, att händerna är konstant fuktiga av svetten som letar sig dit från underarmarna. Man kan till och med få den där skönt salta smaken när man slickar sig om överläppen. Missförstå mig rätt nu! Jag njuter verkligen av värmen. Hur skall vi annars kunna uppskatta de 11 månaderna av dåligt väder som vi har här uppe?!

Hade gjort misstaget att dra på mig ett par jeans igår när jag gick ner på stan. Det är INTE likt mig. Jag är sjukt varm av mig i vanliga fall och gå på stan i jeans är inte att föredra. Jag var nere på Gondolen på Avenyyyyn med några kompisar och frossade i Tortellinin. Riktigt bra och jag kan utan att tveka rekommendera den. Det var ett bra sätt att fira morgonens 85-runda på Kungälv/kode med tillhörande sänkning av handikappet. (Nä inte mitt sociala handikapp...)

Enda gången som det är jobbigt med värmen (ärligt) är när man skall sova. Jag ligger utan täcke, i så lite kläder det bara går medans tjejen ligger under täcket. Hon tyckte ändå det var lite varmt så hon har bytt duntäcket till ett lättare sommartäcke. Snart drar hon väl på sig raggsockarna med... själv får jag panik när hon lägger armen runt mig för då får jag ytterligare en värmekälla på mig och får en svettattack omedelbart.

Min flickvän är så sportointresserad man bara kan bli. Igår så frågade hon varför jag inte kunde spela någon rolig sport, så hon kunde komma och titta. -"Om du hade spelat beachvolley hade jag kunnat titta varje gång" sa hon till mig och följde upp den kommentaren med -"...eller om du var med i Chippendales". -"Ni har ju så tråkiga kläder i innebandyn... shorts och en t-shirt.". 

Ja, hon är ett riktigt stöd i min idrottskarriär... ha ha ha. Men jag älskar henne för det... jag skall nog lura med henne någon match. Det är aldrig försent att bli omvänd!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback